بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله

بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله

تربیت صحیح کودکان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، از قدیم تا کنون بوده است. دوره ی کودکی نیز یکی از مهم ترین دوره های زندگی انسان هاست که تربیت و یادگیری در این دوره به حکاکی روی سنگ تشبیه شده است. همان طور که رفتار های صحیح والدین تاثیر خوبی بر فرایند رشد کودک می گذارد، رفتار های نسجیده والدین نیز کودک را به شیوه نادرست تربیت می کند. امروزه کتاب های مختلفی برای تربیت کودکان به چاپ رسیده است. والدین با شناخت بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله می توانند از این منابع عالی و علمی جهت تربیت فرزندان کمک بگیرند. در این مقاله، بهترین کتاب تربیت فرزند که به سوالات ذهن والدین در ابعاد مختلفی تربیتی پاسخ می دهد را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم فرزندان شما دوران کودکی بسیار شاد و امنی را تجربه کنند و در آینده انسان های بزرگ و موفقی باشند.

معرفی چند کتاب خوب جهت تربیت کودک سه ساله

در این مقاله چندین کتاب مفید برای والدین که برای تربیت کودک سه ساله آنها موثر است را معرفی کرده ایم. برای خرید هر کتاب یا مجموعه کتاب، کافیست روی عنوان آن کلیک نمایید تا به صفحه اختصاصی‌اش منتقل شوید.

340 بازی موثر در پرورش هوش کودکان

مجموعه 340 بازی موثر در پرورش هوش کودکان از جامع ترین و کامل ترین کتاب های آموزش بازی است که بازی ها را بر اساس انواع هوش کودکان دسته بندی کرده است. این مجموعه چهار جلد دارد و در هر جلد دو مورد از انواع هوش انسان ها را معرفی کرده است. سپس بازی هایی برای پرورش این حوزه ها ارائه داده است. والدین با خواندن این مجموعه کاربردی ابتدا با انواع هوش انسان ها آشنا می‌شوند و می‌توانند استعدادها و قابلیت های کودک خود را شناسایی کنند، سپس با توجه به نیاز کودکان بازی ها را با آن ها انجام می دهند تا یکی از نقاط ضعف کودک را تبدیل به نقطه قوت بدل کنند یا نقاط قوت او را پرورش دهند.

کتاب ۳۴۰ بازی موثر در پرورش هوش کودکان توسط گروه نویسندگانی از روانشناسان و متخصصین علوم تربیتی نوشته شده است. این کتاب که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است یکی از بهترین کتابهای پیشنهادی برای تربیت کودکان ۳ ساله است. خرید کتاب کودک 340 بازی موثر در پرورش هوش کودکان، به والدینی که علاقه دارند کودکان باهوش و با شخصیتی جامع داشته باشند توصیه می شود.

340 بازی موثر در پرورش هوش کودکان


کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله

دومین پیشنهاد ما در مقاله بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله، کتاب کلید های رفتار با کودک سه ساله است. این کتاب، کتابی جامع همراه با نگاه علمی به دنیای کودکان ۳ ساله است. این کتاب با توجه به قابلیت ها و توانمندی های کودکان ۳ ساله به ابعاد حرکتی، رشد عاطفی، زبانی، رفتاری و سرشت عمومی آن ها می پردازد. این کتاب از دسته بندی بسیار خوب و زبانی روان و ساده برخوردار است که کار مطالعه را برای والدین و مربیان آسان می کند.

کتاب کلیدهای رفتار با کودک سه ساله ابتدا کودک سه ساله را به والدین می شناساند سپس برای دغدغه های والدین مانند خواب، بازی، انضباط، خودباوری، خواهر و برادر و دیگر موارد راهکارهای خوبی پیشنهاد می دهد. انتشارات صابرین این کتاب را که توسط یکی از اساتید دانشکده پزشکی نیویورک به چاپ رسیده است برای والدین و مربیان ایرانی ترجمه کرده است.

کلید های رفتار با کودک سه ساله (کلید های تربیت)


کتاب کار احساسات کودک من

سومین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله، کتاب کار احساسات کودک من است که توسط اساتید علوم روانشناسی و تربیتی کشور ما نوشته شده است. این کتاب با ارائه تمرین هایی ساده و جذاب مهارت های عاطفی کودکان را تقویت می کند. این کتاب کار، نقاشی های ساده و صفحات رنگی دارد و والدین و مربیان میتوانند آن ها را در اختیار کودکان بگذارند. کودکان با حل سوالات ساده این کتاب می توانند بهتر احساسات خود را بشناسند و آن را مدیریت کنند.

اگر کودکان مهارت های عاطفی کارآمدی داشته باشند در آینده انسان های آرام تر، مفید تر و موفق تر خواهند بود. مدیریت احساسات و کاهش اضطراب، اثرات شایسته‌ای بر موفقیت آن ها می گذارد و یادگیری آنها را افزایش می دهد. این کتاب از سه سالگی برای کودکان قابل اجراست و زبانی بسیار ساده دارد.

کتاب کار احساسات کودک من


کتاب مغز کودک من (یک سالگی تا چهار سالگی)

یکی دیگر از پیشنهادات بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله کتاب مغز کودک من است. کتاب مغز کودک من اطلاعاتی شگفت انگیز در مورد مغز کودکان به والدین می دهد. آشنایی والدین با توانمندی های ذهنی کودکان باعث می شود که برای رشد و افزایش مهارت های ذهنی آن ها تلاش کنند و رفتار شایسته تری داشته باشند.

این کتاب که توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است توسط اساتید روانشناسی و علوم تربیتی نوشته شده است. اطلاعات ارزشمند داخل کتاب باعث می شود پدر و مادر ها آگاهی خوبی از قابلیت ها و توانمندی های کودک خود کسب کنند.

مغز کودک من (یک سالگی تا چهار سالگی)


کتاب تربیت جنسی کودکان 1

کتاب تربیت جنسی کودکان برای والدینی که کودک زیر 6 سال دارند نوشته شده است. اگر دوست دارید بدانید چه زمانی باید اتاق خواب فرزندتان را جدا کنید و چگونه باید اعضای خصوصی و پوشاندن آن ها را به فرزندانتان آموزش دهید . اگر در ذهن شما سوالات مختلفی در رابطه با تربیت جنسی فرزندتان است این کتاب راهنمای بسیار خوبی است.

کتاب تربیت جنسی کودکان ابتدا، هدف تربیت جنسی و ضرورت تربیت جنسی کودکان را برای والدین مشخص می کند. این کتاب اصول کلی مراقبت از کودک و چگونگی آموزش این نکات به کودک را نیز بیان می کند. علاوه بر این اطلاعاتی در مورد مراحل رشد جنسی کودکان دارد و در بخش های مختلف به بسیاری از دغدغه های والدین به شیوه علمی پاسخ می دهد.

تربیت جنسی کودکان ۱


کتاب راهنمای کامل تربیت کودک

یکی دیگر از پیشنهادات بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله، کتاب راهنمای کامل تربیت کودکان است. تربیت صحیح و جامع کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین می باشد. گاهی والدین فرصت کافی برای مطالعه انواع کتاب تربیتی ندارد. راهنمای کامل تربیت کودک یک کتاب جامع است که نکات مختلفی را در مورد کودکان به والدین می دهد.

این کتاب به جزئیات کوچکی که دغدغه خیلی از والدین است مانند بی دقتی، کودکان، بی احترامی، برهنه شدن، باختن در بازی ها، و خیلی مسائل دیگر که والدین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نکات خوبی اطلاعات خوبی دارد تا والدین با کمک این کتاب یک راهنمای علمی و کاربردی داشته باشند. نویسنده راهنمای کامل تربیت کودک یکی از سخنرانان و نویسنده های مشهور آمریکاست که به عنوان مشاور تحصیلی و رئیس انجمن اولیا مربیان در آمریکا مشغول به کار است.

راهنمای کامل تربیت کودک (کلید های تربیت)


کتاب راهنمای کامل والدین ۱

کتاب راهنمای کامل والدین 1 برای والدینی که کودکان یک تا پنج سال دارند مناسب است. این کتاب اطلاعاتی جامع و مفیدی در مورد ۵ سال اول زندگی کودکان به والدین ارائه می دهد. هر فصل از این کتاب موضوعی را مورد بررسی قرار می دهد. وابستگی، خواب، تغذیه، استقلال، تعیین محدودیت ها، تفکر کودکان، ترس ها و تخیلات، اسباب بازی ها، خوب بودن و مراقبت های اوان کودکی، فصل‌های این کتاب می باشد.

این کتاب از نثری روان و دسته بندی خوب برای مطالعه راحت برخوردار است و توسط یکی از مشاورین خانواده و اساتید روانشناسی آمریکا نوشته شده است.

راهنمای کامل والدین ۱


کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان

آخرین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک سه ساله، کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان است. بدون شک یکی از مهم ترین مراحل استقلال کودکان جدایی آن ها از پوشک و دستشویی رفتن آن هاست. این آموزش در شخصیت کودکان تاثیر مهمی می گذارد و خوب است که والدین اطلاعات کافی در مورد نحوه آموزش دستشویی رفتن به کودکان را داشته باشند.

زبان این کتاب بسیار روان است و در بخش های مختلف نکات و چالش ها و اطلاعات مختلفی را در اختیار والدین می گذارد. تفاوت کودکان در دستشویی رفتن، مقدمات آموزش دستشویی رفتن، مشکلات شایع در آموزش دستشویی رفتن، چالش های مختلف این روند، تعامل با دیگران و زندگی خانوادگی فصل‌های این کتاب هستند که نکات ارزنده ای را در اختیار مادر و پدر می گذارند.

آموزش دستشویی رفتن به کودکان (کلید های تربیت)

آیا به جز این کتاب ها، کتاب دیگری را شما میشناسید که برای تربیت فرزند مفید باشد؟ لطفا در کامنت های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =