بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله

بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله

یکی از طلایی ترین زمان ها برای ایجاد عادت مطالعه در فرزندانمان دوره کودکی است. وقتی کودکان خواندن و نوشتن را در مدرسه یاد می گیرند می توانند به صورت مستقل کتاب‌ها را بخوانند. کودکان ۹ ساله که سه سال ابتدایی دبستان را پشت سر گذرانده‌اند مهارت بیشتری در خواندن دارند. آن ها می توانند مطالب طولانی تر را با سرعت بیشتر مطالعه کنند. تسلط آن ها در خواندن باعث می شود که از تصور کردن هم زمان داستان غافل نشوند و این مهارتها با خواندن کتاب های بیشتر توسعه می یابد.

آشنایی با بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله و خواندن آن ها توسط کودکان ۹ساله فواید متعددی دارد. کتابخوانی علاوه بر اینکه زبان فارسی کودکان را تقویت می‌کند، مهارت های مختلفی را به آن ها آموزش می دهد. کودکان ۹ ساله علاقه مند هستند که داستان‌های تخیلی یا کتاب های علمی را بخوانند. اگر کتاب های زیبا و جذابی در اختیار آنها قرار دهیم، لذت آن ها از مطالعه چندین برابر می شود و کمک خوبی به عادت سازی مطالعه در آن ها کرده ایم. بنابراین خرید کتاب کودک را فراموش نکنید.

برای یافتن بهترین کتاب ها برای کودکان 9 ساله باید کتابی هایی را انتخاب کنید که برای این گروه سنی به چاپ رسیده است. شما باید در کتاب دنبال عدد 9+ یا گروه سنی ج، که کتاب 9 تا 12 سال است، بگردید. کودکان ۹ساله نونهال محسوب می شوند و در برخی از کتاب ها از واژه نونهال برای این گروه سنی استفاده شده است.

بهترین کتاب ها برای کودکان 9 ساله به پیشنهاد عمو کتابی

در این مقاله چندین کتاب کودکانه مفید برای کودکان 9 ساله را معرفی کرده ایم. برای خرید هر کتاب یا مجموعه کتاب، کافیست روی عنوان آن کلیک نمایید تا به صفحه اختصاصی‌اش منتقل شوید.

کتاب های ایلیا

اگر دوست دارید فرزندتان داستان جذاب ایرانی بخواند، مجموعه ایلیا بهترین انتخاب است. مجموعه ایلیا مجموعه داستانی سریالی است که هر سال شماره تازه آن به بازار می‌آید. این مجموعه هم از حیث محتوا و هم از نظر تصویرگری بسیار جذاب و پربار است.
این مجموعه شرح دلاوری‌ها و قهرمانی‌های پسری به نام ایلیاست که ماموریت دارد جهان را از شر بدی‌ها نجات دهد. تصاویر این مجموعه به سبک کمیک استریپ است و همین مزیتی است برای کودکان نسل امروز که بیشتر با محتوای بصری ارتباط می‌گیرند تا محتوای متنی. این مجموعه برای 8 تا 12 سال مناسب است.

کتاب های ایلیا


کتاب عمو قاسم

کتاب عمو قاسم از مجموعه قهرمان من، روایت‌گر بُرش‌هایی از زندگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است. این کتاب که توسط نشر کتابک عرضه شده است، کودکان را با ابعادی از زندگی و شخصیت شهید قاسم سلیمانی آشنا می‌کند که کمتر به آن پرداخته شده است. این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال مناسب است.

کتاب عمو قاسم


مجموعه کتاب داستان اگر همه …

مجموعه اگر همه … سه جلد دارد. این مجموعه به کودکان می آموزد که رفتارهای به ظاهر کوچک ما تاثیر بزرگی بر زندگی اجتماعی می گذارد. مجموعه اگر همه، با زبان ساده به کودکان آموزش می دهد که باید عواقب هر کاری را در نظر بگیرند و به نتایج هر رفتار اشتباهی فکر کنند. مجموعه کتاب اگر همه، تفکر سیستمی را در کودکان تقویت می کند و مهارت های اجتماعی آن ها را افزایش می دهد. این کتاب گزینه خوبی برای کودکان ۹ سال است.

کتاب اگر همه


کتاب نمی توانم چیز میز هایم را پیدا کنم

کتاب نمی توانم چیز میز هایم را پیدا کنم ماجرای دو پسر عموی بامزه است که یکی از آنها بسیار بی نظم و آن یکی بسیار دقیق و حساس است. این دو پسر عمو به همدیگر کمک می‌کنند تا رفتار متعادلی داشته باشند. آموزش نظم و عادت سازی آن در کودکان یکی از کلیدی ترین آموزش هاست که در موفقیت آنها در سال‌های آینده نقش اساسی و مهمی دارد. این کتاب حفظ نظم در محیط زندگی را به کودکان آموزش می دهد.

نمی توانم چیز میزهایم را پیدا کنم

در حاشیه کتاب نیز نکات علمی جذابی در رابطه با کارکرد مغز و رابطه آن با رعایت نظم گفته شده است. کتاب نمی توانم چیز میز هایم را پیدا کنم، برای کودکانی که اغلب اتاق به هم ریخته ای دارند توصیه می شود و یک گزینه خوب بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله است.


کتاب آبی سربلند

۹سالگی سن شروع عبادت دختران است. آموزش مفاهیم و ارزش های اسلامی از طریق داستان به آمادگی ذهنی کودکان برای رعایت ارزش های اسلامی کمک می کند. کتاب آبی سربلند یکی از بهترین کتاب هایی است که در رابطه با حجاب نوشته شده است. این کتاب جزو ده کتاب برجسته حوزه زنان در سال ۲۰۲۰ و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است.

آبی سربلند

نویسنده این کتاب تنها زن مسلمانیست که مدال المپیک شمشیر زنی را در آمریکا کسب کرده است. او از خاطرات کودکی خود الهام گرفته و یک داستان زیبا برای کودکان نوشته است. این کتاب برای والدینی که می خواهند دختران نه ساله خود را با حجاب مانوس کنند پیشنهاد خوبی است.


کتاب خدایا اجازه

کتاب خدایا اجازه یک کتاب جذاب و پر از نقاشی است که آن به سوالات متنوعی در مورد خداوند پاسخ می دهد. نکته قابل توجه و برجسته این کتاب این است که سوالات از زبان کودکان پرسیده می‌شود و طبق ذهن آن ها طراحی شده است. در هر صفحه از این کتاب به یک سوال جواب داده می شود که نقاشی های زیبای ان جذابیت کتاب را بیشتر کرده است. کتاب خدایا اجازه ۲۶۴ صفحه دارد و برای کودکانی که سوالات مختلفی در مورد خداوند دارند بسیار مناسب است و یک گزینه خوب بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله است.

خدایا اجازه


باشگاه تفکر و خلاقیت نارنجی

کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت نارنجی مخصوص دانش آموزان کلاس دومی تا کلاس پنجم است.این کتاب پر از تمرین های متنوع است که هر کدام از این تمرین ها تفکر کودکان را تقویت می کند. تمرین های این کتاب به گونه ای طراحی شده است که ذهن کودکان را فعال می کند و سلولهای مغز آنها را قوی میکند. تشبیه این کتاب به باشگاه نیز یک انتخاب هوشمندانه برای انتخاب اسم این کتاب است.

باشگاه تفکر و خلاقیت نارنجی


دنی باید چه کار کند

کتاب دنی باید چه کار کند، یک کتاب داستان جذاب است که اتفاق های آن با توجه به انتخاب های کودکان تغییر می کند. این کتاب نه پایان مختلف دارد که با توجه به انتخاب های کودکان تغییر می کند. یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید به کودکان آموزش داده شود، مهارت درست انتخاب کردن و توجه به عواقب انتخاب‌هاست. کتاب دنی باید چه کار بکند این مهارت را در خلال یک داستان بسیار جذاب به کودکان آموزش می دهد تا کودکان در انتخاب های زندگیشان هوشیارانه تر عمل کنند. این کتاب ، یک گزینه خوب بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله است.

دنی باید چه کار کند ؟


قصه های من و بابام

کتاب قصه های من و بابام یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین داستان های کودک است که از سال ۱۳۴۶ وارد کشور ما شده است. خلاقیت در نقاشی ها و خط داستانی خنده دار این مجموعه در کنار تنوع و تعدد داستان ها باعث شده است که کودکان بسیاری طرفدار پروپاقرص این مجموعه باشند. بابای خوب من، لبخند ماه، شوخی ها و مهربانی ها اسم سه جلد این مجموعه است. این مجموعه برای کودکان ۹ ساله انتخاب بسیار خوبی است.

کتاب قصه های من و بابام


قصه های تصویری شاهنامه

یکی از ارزشمندترین سرمایه های ادبی ایران کتاب شاهنامه است که توسط فردوسی در قرن پنجم نوشته شده است. داستان های مهیج شاهنامه برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است، اما متن شاهنامه برای کودکان غیر قابل فهم است. نشر قدیانی در مجموعه قصه های تصویری از شاهنامه داستان های این کتاب ارزشمند را با زبان کودکانه بازآفرینی کرده است و در کنار نقاشی های زیبا و متنوع آن را به کودک ارائه داده است.

قصه های تصویری شاهنامه

این مجموعه کتاب برای کودکان ۹ ساله ای که دوست دارند با ادبیات کهن ایران زمین آشنا شوند، پیشنهاد بسیار خوبی است و یک گزینه خوب بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله است. به زودی کتاب های دیگری نیز در این مقاله معرفی میشوند، اما شما نیز در بخش نظرات این صفحه به ما بگویید که چه کتابی برای فرزند 9 ساله خود تهیه کرده‌اید و از آن راضی بوده‌اید؟

2 دیدگاه در بهترین کتاب برای کودکان 9 ساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =