معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال

معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال

تعلیم و تربیت کودکان از چه زمانی آغاز می شود؟ این جمله که می گوید پدر و مادر ها می توانند سال ها پیش از تولد فرزندشان به تربیت او بپردازند قبل تر ها عجیب به نظر می آمد اما امروزه با پیشرفت علم دیگر خیلی عجیب نیست. انسان پیچیده ترین موجود هستی است که دانشمندان علی رغم مطالعات فراوان نتوانسته اند بسیاری از ابعاد راز آلود خلقت او را کشف کنند. هر تلاشی از سوی والدین برای تربیت فرزندان تاثیر خودش را می گذارد. اکنون والدین از بدو تولد برای کودکان خود کتاب می خوانند و در حالی که می دانند کارشان بیهوده نیست.

از نظر علمی ثابت شده است که کتاب خواندن در روند رشد کودکان تاثیر گذار است. گر چه که اکثر مردم قدیم معتقد بودند بچه ها نمی فهمند و از درک معانی کتاب ها عاجزند و معرفی کتاب برای نوزادان بیهوده است اما امروز ثابت شده است که کودکی طلایی ترین دوره تربیت است و هر عمل و آموزشی درکودکی بر شکل گیری شخصیت انسان موثر است. کودکان به صورت خودآگاه و ناخودآگاه از کلمات و تصاویر و لمس کردن کتاب ها تاثیر می پذیرند و یاد می گیرند. در این مقاله به معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال می پردازیم تا والدین با خوانش آن ها برای کودک علاوه بر تقویت روند رشد او، زمینه ی انس با کتاب و کتابخوانی را مهیا کنند، چرا که خرید کتاب کودک یکی از سرمایه گذاری های هوشمندانه والدین برای تربیت کودکان است.

امکان خرید تمامی کتب زیر از عمو کتابی فراهم است، برای خرید کافی است روی عنوان مجموعه کلیک کنید تا به صفحه کتاب (های) مورد نظر منتقل شوید.

پنج پیشنهاد جذاب معرفی کتاب برای نوزادان

مجموعه شیوه های تقویت هوش نوزاد

اولین گزینه معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال مجموعه‌کتاب شیوه های تقویت هوش نوزاد می باشد. این مجموعه برای کودکان ۳ تا ۱۲ ماه طراحی شده است.

این مجموعه که توسط بئاتریس میلتر، روان شناس و محقق هوش نوزاد نوشته شده است حاصل ۲۵ سال تحقیق در رابطه با هوش نوزادان است. والدین با خرید این مجموعه، کتاب هایی ساده و جذاب و علمی ‌دارند که روش اجرای ساده ای دارد. کتاب های شیوه های تقویت هوش نوزاد در سه بسته برای نوزادان ۳ تا ۶ ماه، ۶ تا ۹ ماه و ۹ تا ۱۲ ماه طراحی شده است.نوزادان با تمرین کردن کتاب های این مجموعه‌به نتایج خوبی می رسند. شناخت رنگ ها و شکل های گوناگون، درک مفهوم پیدا و پنهان، تشخیص دسته ها و گروه ها دستاورد های جلد اول این مجموعه است. شناخت اجزای چهره، درک مفهوم زیاد و کن و تشخیص اجزا یک طرح کلی دستاورد های جلد دوم و شناخت اعضای بدن، درک اندازه و شکل و هم چنین درک مفهوم رابطه و فاصله اشیا دستاورد های جلد سوم این مجموعه است.

این مجموعه به صورت کلی هوش نوزادان را تقویت و زمینه ارتباط دو جانبه کودک و مادر را فراهم می کند. هم چنین قدرت درک نوزاد را سرعت می بخشد و به او کمک می کند محیط پیرامون خود را دقیق تر مشاهده کند و یکی از بهترین نمونه های کتاب کودک زیر یک سال است.


مجموعه کتاب حمام

دومین پیشنهاد معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال مجموعه کتاب های حمام است. وقتی کودکان می‌توانند بنشینند و اشیا را در دست بگیرند، کتاب‌های حمام یکی از بهترین اسباب بازی ها برای آن هاست. کتاب های حمام پلاستیکی اند و داخل آن ابر گذاشته شده است. برای همین روی آب می ایستند. والدین می‌توانند با خیال آسوده آن را به کودک بدهند چرا‌که تیزی ندارد و سبک‌ است. هر جلد از کتاب های حمام شعر های بسیار ساده و کوتاه و خوش آهنگ دارد که شنیدن آن دایره لغات کودک را بالا‌ می برد و هوش کلامی و زبانی اش را تقویت می‌کند. دیدن نقاشی ها و لمس کتاب ها نیز به رشد کودکان کمک می‌کند. برخلاف اسم کتاب های حمام آن ها را می توان در جا های مختلف در اختیار کودک گذاشت.


مجموعه اولین کتاب نوزادی

سومین پیشنهاد معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال مجموعه اولین کتاب نوزادی است. این مجموعه پارچه ای است که برای ماه های اولیه نوزادی طراحی شده است. نوزادان در ماه های اولیه زندگی‌شان می توانند سایه هایی از رنگ های سیاه، سفید و خاکستری را مشاهده کنند. هر جلد از این مجموعه‌کتاب به صورت ترکیبی از سیاه، سفید و یک رنگ دیگر است. کنتراست شدید بصری سیاه و سفید و تک رنگ (قرمز، سبز، زرد) باعث می شود که سیگنال های قوی‌بصری به مغز نوزاد فرستاده شود. این کار روند رشد مغز و دستگاه بصری نوزاد را سرعت می بخشد. علاوه بر این توجه و کنجکاوی‌نوزاد را تحریک و حافظه و سیستم عصبی را تقویت می کند.

والدین باید این کتاب را در فاصله نیم متری نوزاد بگیرند و یک دقیقه در امتداد نگاه او قرار دهند. علاوه بر ویژگی‌خاص رنگ ها، جنس پارچه این کتاب باعث می شود که هنگام لمس کردن آن خطری کودکان را تهدید نکند. لمس کردن و مشاهده کردن این کتاب بر روند رشد مغز کودکان تاثیر خوبی می‌گذارد و علاوه بر تقویت مهارت های ذهنی کودک، یک سرگرمی بی خطر برای اوست. اگر قصد دارید کتاب برای کودک زیر یک سال خود بگیرید این مجموعه پیشنهاد خوبی به نظر می رسد. چرا که این مجموعه مطابق رشد شناختی کودک طراحی شده و از بهترین گزینه های معرفی کتاب برای نوزادان است.


کتاب چه جوری بخوریم؟

چهارمین پیشنهاد معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال کتاب چه جوری بخوریم است. این کتاب تعاملی جذاب برای کودکان ۹ ماه به بالاست. جنس این کتاب جلد سخت است و باید با کنترل والدین در اختیار کودک قرار بگیرد. در هر صفحه از این کتاب کودک با یک حیوان و نحوه غذا خوردن آن آشنا می شود. یک اهرم هم در هر صفحه وجود دارد که با تکان دادن آن دهان حیوان حرکت می کند. بازی کردن با اهرم های این کتاب، کودک را سرگرم می کند. هم چنین زمینه انس کودک با کتاب را فراهم می نماید.

چه جوری بخوریم


مجموعه کتاب پازل در پازل

پنجمین پیشنهاد معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال مجموعه کتاب پازل در پازل است. وقتی کودکان ماه های آخر اولین سال زندگی‌خود را می گذرانند می‌توانند حرکت دست خود را کنترل کنند، اشیا را بردارند و بگذارند. کتاب های پازل مجموعه‌ای جلد سخت هستند که در هر صفحه آن یک پازل دو قطعه وجود دارد. عکس های این پازل ها واقعی هستند و به کودکان کمک می‌کنند دنیا را کشف کنند. هم چنین گذاشتن قطعه پازل سر جایش به کودک کمک می کند که قدرت تطابقش را تقویت کند. هماهنگی چشم دست مغز از مهم ترین نتایج چیدن پازل های این کتاب است.
این مجموعه سه جلدی با موضوعات حیوانات دریایی،حیوانات جنگل و میوه ها موجود است. استفاده از این کتاب ها به دلیل داشتن جلد سخت و اشیا ریز باید با نظارت والدین صورت بگیرد.

سخن آخر

ما کتاب ها را یکی از ابزار های تربیتی کودکان می دانیم و با معرفی کتاب برای نوزادان سعی داریم والدین را در امر تربیت یاری دهیم. با توجه به اهمیت دوره کودکی در رشد جسمی و روانی، کتاب های مختلف برای کودکان زیر یک سال طراحی شده است. این کتاب ها با جنس های مختلف و طراحی های گوناگون وارد بازار شده اند. در این مقاله با معرفی کتاب برای کودکان زیر یکسال تلاش کردیم والدین را با برخی از کتاب های موجود بازار آشنا کنیم تا آن ها کتاب ها را بشناسند و با توجه به علاقه یا نیاز کودکان خود تهیه کنند. قطعا وقت گذاشتن والدین برای کودک و بازی با او به وسیله کتاب انس و ارتباط عاطفی عمیقی بین کودک و والدین ایجاد می‌کند و بر روند رشد شناختی کودک موثر‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 11 =