معرفی کتاب برای گروه سنی ب

معرفی کتاب برای گروه سنی ب

گروه سنی ب شامل کتاب برای کودکان ۷ تا ۹ سال هستند. آنها سال های اول دبستان را سپری می‌کنند و در حال آموزش حروف الفبا و زبان فارسی هستند. خواندن کتاب علاوه بر اینکه تجربه های ذهنی آن‌ها را زیاد می‌کند تاثیر خوبی در آموزش زبان فارسی آن‌ها دارد. آشنایی با املای درست کلمات و روانخوانی از دیگر تاثیرات کتابخوانی کودکان گروه سنی ب است. برای شناخت و خرید کتاب کودک می توانید از طریق سايت عموکتابی اقدام بفرمایید. در این مقاله به معرفی کتاب برای گروه سنی ب می پردازیم. خوب است والدین با تحقیق و مطالعه بهترین کتاب های گروه سنی ب را بشناسند و آن ها را در اختیار فرزندانشان قرار دهند.

قصه های من و بابام

قصه‌های من و بابام یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های ترجمه‌ای ادبیات کودک و نوجوان در ایران است. این مجموعه نخستین‌‌بار در دهه چهل به فارسی برگردانده شده است.  داستان‌ها و تصاویر جذاب این مجموعه نوشته اریش اُزِر نویسنده آلمانی است که پس از مرگ همسرش این قصه‌ها و نقاشی‌ها را برای سرگرم‌کردن پسر کوچکش روایت و نقاشی کرده است.  این مجموعه 3 جلد دارد و قصه‌های تصویری‌اش برای 3 تا 7 سال و متن آن برای 7 تا 12 سال مناسب است. 

قصه های من و بابام

کتاب عمو قاسم

کتاب عمو قاسم از مجموعه قهرمان من، روایت‌گر بُرش‌هایی از زندگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است. این کتاب که توسط نشر کتابک عرضه شده است، کودکان را با ابعادی از زندگی و شخصیت شهید قاسم سلیمانی آشنا می‌کند که کمتر به آن پرداخته شده است. این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال مناسب است.

کتاب عمو قاسم


کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود

کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود از مجموعه کتاب های پانچلو، که توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. این کتاب به کودکان آموزش می‌دهد که همرنگ جماعت شدن کار خوبی نیست و ما باید برای انتخاب هایمان استدلال منطقی داشته باشیم. این کتاب قدرت تفکر و انتخاب را تقویت می کند. ای کاش بینی من هم سبز بود، کتابی در جهت تربیت انسان هایی متفکر انتخاب گر منتقد و اهل تعقل است.
درون مایه این مجموعه به تقویت عزت نفس کودکان کمک می کند. این کتاب مهر تایید وزارت آموزش و پرورش دارد و از بهترین کتاب‌های انتشارات مهرسا می باشد. با معرفی کتاب برای گروه سنی ب با ما همراه باشید.

ای کاش بینی من هم سبز بود


کتاب بهتر از همه

کتاب بهتر از همه یکی از مجموعه کتاب های پانچلو انتشارات مهرسا است که نشان تایید وزارت آموزش و پرورش را دارد.
این کتاب که در جهت تقویت عزت نفس کودکان طراحی شده به کودکان آموزش می‌دهد که هر انسانی ویژگی منفی یا نقطه ضعف دارد. او باید آن را بپذیرد و از آن خجالت نکشد. در این کتاب شخصیت اصلی به دلیل اینکه از چوب بید ساخته شده است مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد و سازنده شخصیت اصلی با گفتگو به او می آموزد که هر کسی با تفاوت هایش بهترین است. هرکس باید خودش را دوست داشته باشد. کتاب بهتر از همه سعی می کند احساس خود کمتر بینی و حقارت را در کودکان ما از بین ببرد و به کودک یاد بدهد خیلی نباید تحت تاثیر رفتار و گفتار دیگران باشیم.
مجموعه پانچلو یکی از بهترین پیشنهاد های معرفی کتاب برای گروه سنی ب است.

بهتر از همه


کتاب خشم شبیه سپر است

کتاب خشم شبیه سپر است از مجموعه کتاب های چی شبیه چیه نشر مهرساست که ویژگی‌های کتاب گروه سنی ب را دارد. این کتاب کودکان را با هیجان های خود آشنا می کند. کتاب خشم شبیه سپر است کودک را با خشم و موقعیت های بروز خشم آشنا می کند و به آنها آموزش می‌دهد که این هیجان یک هیجان طبیعی و مفید است که انسان ها باید آن را کنترل کنند و بتوانند از آن در موقعیت های مختلف به نفع خودشان بهره ببرند.

کتاب خشم شبیه سپر است نشان می‌دهد که خشم یک هیجان مفید است که خداوند آن را بی دلیل در وجود انسان ها نیافریده است. حکمت خداوند از خشم دفاع از خود و یک نیرو برای محافظت از درونمان است. هم چنین به کودکان آموزش می‌دهد که ما باید اندازه مناسب خشم را در هر مکانی کشف کنیم و بتوانیم آن را کنترل کنیم. مجموعه چی شبیه چیه برای مربیان و والدین یک گزینه خوب معرفی کتاب برای گروه سنی ب است.

خشم شبیه سپر است


کتاب این منم نیل آرمسترانگ

این کتاب که از مجموعه این منم انتشارات مهرساست مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. کتاب این منم نیل آرمسترانگ زندگی پر ماجرا و جالب این دانشمند بزرگ را برای کودکان ۷ تا ۹ سال روایت می کند.
او که از کودکی دوست داشته است پرواز کند و به فضا برود برای رسیدن به هدف خود تلاش های بسیاری می کند. او بالاخره می تواند به آرزوی خود برسد و به کره ماه سفر کند. در این کتاب کودکان با زندگی نیل آرمسترانگ، سبک زندگی او و نقاط قوتش برای رسیدن به موفقیت آشنا می شوند. این کتاب بیان ساده و کودکانه ای دارد و تصاویر زیبا و بامزه است باعث می شود که کودکان به آن جذب شوند. به نظر شما کودکان ۷ تا ۹ سال از این کتاب چه درس هایی می گیرند؟
مجموعه کتاب های این منم می تواند کتاب خوبی برای کودکان شما و یک پیشنهاد جالب معرفی کتاب برای گروه سنی ب باشد.


کتاب تو برای من عزیزترینی

کتاب تو برای من عزیزترینی از مجموعه پانچلو یکی از بهترین پیشنهاد های معرفی کتاب برای گروه سنی ب است. این کتاب نشان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش را دارد و برای سنین ۷ تا ۹ سال مناسب است.
این کتاب سعی دارد عزت نفس را در کودکان تقویت کند و به آنها آموزش بدهد که خیلی از چیزهایی که در زندگی اجتماعی مهم دیده می شوند در حقیقت مهم نیست. انسان ها باید با تفکر و استدلال ارزشهای اخلاقی اصیل را در خود تقویت کنند. کتاب تو برای من عزیزترینی یک غذای خوب فکری برای کودکان است که به آنها کمک می کند عزت نفس خود را تقویت کنند و زمینه موفقیت های فردی و اجتماعی خود را بسازند. تو عزیز ترینی یک نمونه خوب معرفی کتاب برای گروه سنی ب است.

تو برای من عزیزترینی


کتاب دختری با ذهن قدرتمند

یک پیشنهاد ما برای معرفی کتاب گروه سنی ب کتاب دختری با ذهن قدرتمند است. این کتاب یکی از جلد های مجموعه ذهن قدرتمند انتشارات مهرسا می باشد. این کتاب که از سری کتاب های باشگاه مغز است مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. کتاب دختری با ذهن قدرتمند به کودکان آموزش می‌دهد که تمام انسان‌ها در زندگی شان با مسائل مختلفی مواجه می شوند. آنها باید بتوانند مهارت تاب آوری خود را تقویت کنند و برای حل مسائل خود برنامه ریزی و هدف گذاری کنند. اینکه به کودکان بیاموزیم تمام انسان ها با مسائلی روبرو می شوند که حل آن مسائل تنها راه عاقلانه انسان هاست از کاربردی ترین آموزش های برای کودکان می باشد. با این آموزش کودکان می توانند راحت تر با مسئله هایشان کنار بیایند و مهارت حل مسئله خود را تقویت کنند. این کتاب مهارت تلاش و تاب آوری و هدف‌گذاری کودکان تقویت می‌کند و به خاطر اینکه شخصیت اصلی این کتاب دختر است به صورت خاص برای دختران تاثیر زیادی دارد.

دختری با ذهن قدرتمند


کتاب این منم لئوناردو داوینچی

کتاب این منم لئوناردو داوینچی از مجموعه این منم انتشارات مهرسا است که زندگی انسان‌های بزرگ تاریخ را با زبان روان و کودکانه برای بچه ها توضیح می‌دهد. این کتاب نشان مورد تایید آموزش و پرورش را دارد و نقاشی های بامزه آن کمک زیادی به جذب کودکان می کند. لئوناردو داوینچی کیست ؟
یکی از بزرگترین نقاش های تاریخ است که به خاطر خلق آثار زیبایی چون پرده مونالیزا ماندگار شده است. این انسان بزرگ و دانشمند، معمار و موسیقیدان بزرگی هم بوده است. برای شناختن بهتر این دانشمند بزرگ می توانید این کتاب را برای کودکان تان تهیه کنید. اگر کودکان شما به هنر علاقه مندند و در کارهای هنری دستی بر آتش دارند شما می توانید این کتاب را برای آنها تهیه کنید تا بتوانند از تلاش و موفقیت های این دانشمند بزرگ الگو بگیرند.

لئوناردو داوینچی (این منم)


کتاب نه شنیدن را دوست ندارم

کتاب نه شنیدن را دوست ندارم یک کتاب خوب از انتشارات مهرسا می باشد. تمام انسان های کره زمین خواسته های متفاوت و زیادی دارند و دوست دارند که به تمام خواسته هایشان برسد. محدود شدن و نرسیدن مورد پسند هیچ انسانی نیست. کودکان هم از این قاعده مستثنا نیستند. آنها دوست دارند به هر آنچه که می خواهند برسند اما واقعیت زندگی اجتماعی انسان ها را محدود می کند. کتاب نه شنیدن را دوست ندارم برای کودکانی که نسبت به نسبت به پاسخ منفی والدین خود هیجان‌های عمیق و گسترده نشان می‌دهند و بدرفتاری و بی طاقتی می کنند مناسب است. این کتاب به آنها آموزش می دهد که سازگار شوند و قدرت پذیرش خود را بالا ببرند. جهت معرفی کتاب برای گروه سنی ب با ما همراه باشید.

نه شنیدن را دوست ندارم


کتاب بلند بگو نه

کتاب بلند بگو نه یک کتاب ساده و جامع در زمینه تربیت جنسی کودکان است. کودکان گروه سنی ب سال های اول دبستان را سپری می‌کنند. آنها که تازه وارد محیط های اجتماعی شده‌اند کم کم در جامعه به صورت مستقل ظاهر می شوند و کارهایشان را انجام می دهند. برای گروه سنی ب لازم است که مهارت های حفاظت از خود آموزش داده شود. تا آنها بتوانند در مواقع لزوم و یا خطر از خودشان دفاع کنند و جان سالم به در ببرند. ممکن است درصد وقوع اتفاق های بد برای کودکان احتمال کمی داشته باشد اما خوب است والدین با آموزش های غیر مستقیم و سربسته به کودکان مهارت ها را بیاموزند تا آنها آمادگی ذهنی داشته باشند و در مواقع لزوم بهترین رفتار را از خود نشان دهند. کتاب بلند بگو نه، مدل های مختلف خطر را برای کودکان بیان می‌کند و به آنها می آموزد چگونه باید در مقابل هر خطری از خودشان دفاع کنند. این مستقیم گویی دارد و در قالب داستان نیست. کتاب های تربیت جنسی ، کتاب های راهبردی و مهم جهت معرفی کتاب برای گروه سنی ب می باشد.

بلند بگو نه


کتاب مغز خمیری مغز سنگی

یک پیشنهاد ما برای معرفی کتاب گروه سنی ب کتاب مغز خمیری مغز سنگی است که برای پرورش توانمندی های مغزی در کودکان نوشته شده و توسط انتشارات مهرسا چاپ شده است. این کتاب مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است و به کودکان انعطاف پذیری و خلاقیت را می آموزد. در این کتاب دو دوست به نام مغز خمیری و مغز سنگی وجود دارند. مغز خمیری ماجراجو و خلاق است اما مغز سنگین مانند سنگ هر چیز را می پذیرد و احساس می کند هیچ چیزی را در دنیاعوض نمی شود.
در این کتاب طی اتفاقاتی مغز خمیری روی دوستش مغز سنگی تاثیر می گذارد و او را به یک مغز انعطاف‌پذیر تبدیل می کند که بتواند در زندگی لذت بیشتری ببرد و در دنیای پیرامون خود تغییر ایجاد کند.

کتاب مغز خمیری مغز سنگی


کتاب این منم آلبرت انیشتین

کتاب این منم آلبرت انیشتین از مجموعه کتاب های این منم انتشارات مهرسا باشد که نشان تایید وزارت آموزش و پرورش را دارد. این مجموعه برای کودکان زندگی انسان های بزرگی را روایت می‌کند که موجب تغییرات بزرگ در جهان شده اند. این کتاب برای کودکان با زبان ساده و نقاشی های جذاب و دلنشین زندگی انیشتین را روایت می کند و به آن ها می آموزد نباید در زندگی دست از تلاش و اهداف‌شان بردارند. هم چنین هیچ وقت نباید ناامید شوند و همیشه اهل تفکر باشد. انیشتن یک انسان خاص و دانشمندی بزرگ بوده است که زندگی اش برای همه کودکان مخصوصا کودکانی که به ریاضیات و علوم علاقه مند است بسیار جذاب است. این کتاب با نقاشی های بامزه و زبان طنزی که دارد لبخند را روی لب فرزندانتان می کارد و درس های مهمی به او می آموزد. زندگی‌نامه انیشتین یک گزینه خوب معرفی کتاب برای گروه سنی ب است.

کتاب این منم آلبرت انیشتین


کتاب وقتی راستش را نمی گویم چه طوفانی به پا می شود

کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می شود مهارت راستگویی را به کودکان آموزش می‌دهد. کودکان در هر سنی به دلایل مختلفی دروغ می‌گویند.
برای آموزش کودکان اول باید ریشه دروغگویی آن را شناسایی کرد و آنها را در یک محیط امن قرار داد تا آنها از گفتن حقیقت نهراسند. کتاب وقتی راستش را نمی‌گویم چه طوفانی به پا می شود ماجرای پسر بچه‌ای به نام پیتر است که در موقعیت های مختلف دروغ می گوید. مادرش به او کمک می‌کند که دروغگویی را کنار بگذار دارد و بتواند با راستگویی احساس آرامش کند. او کم کم می تواند دروغگویی پیامدهای منفی را از خود دور کند.

وقتی راستش را نمی گویم چه طوفانی به پا می شود


کتاب واقعاً این حرف ها را تو گفتی

کتاب واقعا این حرف ها را تو گفتی ماجرای پسر بچه ایست که با حرف های اشتباه و بی ادبانه دیگران را ناراحت می‌کند. او کم کم یاد می گیرد که باید قبل از حرف زدن فکر کند تا رفتار دیگران با او دلنشین تر شود و بتواند کنار دوستانش شاد باشد.
آموزش کنترل زبان از کودکی به انسان‌ها کمک می‌کند که به دردسرهای نیفتند و زمینه موفقیت آنها را می‌سازد. در انتهای این کتاب نکاتی برای والدین آمده است تا بتوانند مهارت زیبا حرف زدن را به کودک خود بیاموزند و اطلاعات جالبی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.
کتاب واقعاً این حرف ها را تو گفتی از انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است و برای گروه سنی ب که زمان بسیاری از روز را مدرسه می گذارد و زندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند مفید است.

واقعا این حرف ها را تو گفتی


کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

کتاب دهان نگو کوه آتشفشان برای کودکانی نوشته شده است که مدام وسط صحبت بزرگترها یا دوستانشان می پرند. این کتاب با زبان کودکانه به آنها توضیح می دهد که این کار خوب نیست. اسم جالبی دارد نه؟

کتاب دهان نگو کوه آتشفشان آداب اجتماعی و زیبا صحبت کردن را به کودکان می آموزد که در زندگی اجتماعی آنها و موفقیت هایی که کسب می کنند تاثیر بسزایی دارد. اگر کودک شما مدام وسط حرف شما می پرد می توانید با این کتاب به او آموزش دهید.

دهان نگو؛ کوه آتش فشان!


کتاب پسری با ذهن قدرتمند

این کتاب که از مجموعه ذهن قدرتمند انتشارات مهرسا می باشد مهر تایید وزارت آموزش و پرورش را دارد. کتاب پسری با ذهن قدرتمند به کودکان مثبت اندیشی و تقویت ذهن را آموزش می دهد. برای انسان ها ممکن است اتفاق های مختلفی در طول روز بیفتد. اتفاق های خوب و بعد با هم قاطی هستند.

مثبت اندیشی به انسان ها کمک می کند که انرژی اش را در طول روز از دست ندهند و نیمه پر لیوان را ببیند. این عادت ساده تاثیر زیادی در رفتار و موفقیت انسان‌ها دارد. پسر داستان، جک با مثبت اندیشی می تواند مسائل خودت را حل کند و ذهن خودش را قدرتمند کند.

پسری با ذهن قدرتمند


کتاب بالا بردن اعتماد به نفس

کتاب بالا بردن اعتماد به نفس از مجموعه مهارت های زندگی انتشارات صابرین می باشد. این کتاب مانند یک دوست صمیمی با کودکان صحبت می کنند و به سوالات آنها درباره اعتماد به نفس پاسخ می‌دهد. نکات کلیدی که این کتاب در مورد اعتماد به نفس به کودکان آموزش می‌دهد می‌تواند برای مربیان و والدین نیز مفید باشد. اینکه اعتماد به نفس چیست و چه کسانی اعتماد به نفس دارند، تاثیر اعتماد به نفس در زندگی انسان ها چیست و آیا میشود بدون اعتماد به نفس موفق شد از سوالاتی است که در این کتاب پاسخ داده می شود.

اعتماد به نفس یکی از ویژگی های مهم برای رسیدن به موفقیت است. این کتاب می‌تواند برای تقویت اعتماد به نفس کودکان شما مفید باشد. مجموعه مهارت های زندگی‌یک گزینه خوب جهت معرفی کتاب برای گروه سنی ب است.

بالا بردن اعتماد به نفس – مهارت های زندگی ۱۲


کتاب هدیه مخصوص تو

کتاب هدیه مخصوص تو از مجموعه پانچلو نشر مهرسا می باشد که مهر تایید وزارت آموزش و پرورش را دارد. این کتاب که برای تقویت عزت نفس کودکان نگاشته شده است یکی از بهترین کتابهای پیشنهادی برای گروه سنی ب می باشد. این کتاب برای خود آگاهی و شناخت ویژگی های منحصر به فرد و نقاط قوت ، تاثیر گذار است.

هم چنین به کودکان یاد می‌دهد که تفکر خود را تقویت کنند و خود را با دیگران مقایسه نکنند. چرا که هر کسی ویژگی های منفی و نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد. تمام انسان ها با تفاوت هایی که دارند در کنار هم می توانند سازنده و مفید باشند.

کتاب هدیه مخصوص تو به کودکان آموزش می‌دهد استعدادها و توانمندی های خود را شناسایی کنند و بتوانند نقشهای متفاوت در جامعه ایفا کنند. به آنها آموزش می دهد هیچ کاری بهتر از کار دیگر نیست و هر انسانی برای یک رسالتی خلق شده است.این کتاب یکی از بهترین پیشنهاد های معرفی کتاب برای گروه سنی ب می باشد.

هدیه‌ی مخصوص تو از مجموعه پانچلو


کتاب اگر همه این کار را بکنند

کتاب اگر همه این کار را بکنند به کودکان آموزش می‌دهد که به عواقب رفتارهای خود در زندگی اجتماعی دقت کنند. هر عمل ما در زندگی اجتماعی تاثیرات گسترده‌ی می گذارد. گاهی انسان ها بدون فکر به نتیجه کارشان درد سر های زیادی برای دیگران درست می کنند.
این کتاب به کودکان آموزش می دهد قبل از انجام هر کاری به پیامدهای آن فکر کنند و تفکر سیستمی را در کودکان تقویت می کند.

کتاب اگر همه این کار را بکنند برای گروه سنی ب که سالهای اول زندگی اجتماعی خود را در مدرسه به صورت مستقل سپری می‌کنند بسیار راهبردی و ارزشمند می باشد. آنها با یادگیری مهارت تفکر قبل از انجام دادن کارها می توانند رفتار درست تری در مدرسه یا بین دوستان خود داشته باشند.

اگر همه این کار را بکنند


کتاب احترام

یک گزینه خوب برای معرفی کتاب برای گروه سنی ب، کتاب احترام است. کتاب احترام از مجموعه مهارت های زندگی نشر صابرین است. این کتاب که مانند یک دوست صمیمی با کودکان سخن می گوید به سوالات مهم آنها در مورد احترام گذاشتن جواب می‌دهد. دوران کودکی دوران طلایی آموختن مهارت هاست.

آموزش ارزش های اخلاقی به گروه سنی ب اهمیت بسیاری دارد.کتاب احترام به کودکان نکات ظریف احترام گذاشتن را آموزش می‌دهد. این کتاب را برای کودکان تان تهیه کنید و در مورد مفاهیم احترام با آنها گفت و گو کنید.

احترام – مهارت های زندگی ۱


کتاب من کارهایم را جوری که دلم می خواهد انجام می دهم

این کتاب به کودکان آموزش مسئولیت پذیری و انجام درست و کامل کارها را آموزش می دهد. زبان روان و نقاشی های زیبای این کتاب تمرکز کودکان را حفظ می کند و به آنها آموزش می‌دهد اگر می خواهند کاری انجام دهند باید طبق قواعد و اصول انجام دهند و مسئولیت کارهایشان را بپذیرند. این کتاب که ماجرای پسر بچه‌ای به نام آرجی را روایت میکند از انتشارات مهرسا چاپ شده است.

من کارهایم را جوری که دلم می خواهد انجام می دهم!


کتاب با یک مشکل چه کار می‌توانم بکنم

کتاب با یک مشکل چه کار می توانم بکنم یک کتاب جالب برای کودکان گروه سنی ب است. هر انسانی حتی کودکان با مسائل مختلف روبرو می شوند.آن ها باید بتواند با تفکر مسائل را حل کنند و بهترین برخورد را در مواجهه با مسائل داشته باشند.
در مواجهه با هر مشکلی احساسات مختلفی به سراغ انسان ها می آيد.

عصبانیت، ترس، نگرانی، قهر کردن و… اما کودکی که شجاعت را انتخاب میکند میتواند با مسائل بجنگند و آنها را حل کند.شما با مطالعه و تحقیق می توانید بهترین کتاب های گروه سنی ب را برای فرزندتان شناسایی کنید.

با یک مشکل چه‌کار می‌توانم بکنم؟


امیدواریم این کتاب ها برای شما مفیده بوده باشند، شما نیز اگر کتابی مدنظرتان است که مناسب معرفی کتاب برای گروه سنی ب باشد، با ما در کامنت ها در میان بگذارید. همچنین اگر کودک زیر سن مدرسه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی کتاب برای گروه سنی الف را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =