بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله

بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله

دوسالگی دوره ای بسیار پراهمیت و چالش برانگیز برای کودکان است. استقلال آن ها از پوشک و شیر مادر ازمهم ترین چالش های این دوره است. به طور کلی کودکان دو ساله بسیاری از مهارت ها را یاد می گیرند و می توانند در انجام بعضی از آن ها مستقل شوند. اگر دوست دارید با بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله آشنا شوید با ما همراه باشید. قطعا کتاب تربیت فرزند کمک بسیار بزرگی در پرورش کودکان به شما خواهند کرد.

معرفی چند کتاب خوب جهت تربیت کودک دو ساله

در این مقاله چندین کتاب مفید برای والدین که برای تربیت کودک دو ساله آنها موثر است را معرفی کرده ایم. برای خرید هر کتاب یا مجموعه کتاب، کافیست روی عنوان آن کلیک نمایید تا به صفحه اختصاصی‌اش منتقل شوید.


کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان

اولین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان است. یکی از بزرگ ترین چالش های کودکان دو ساله جدایی آن ها از پوشک و توانمند شدن آن ها در دستشویی رفتن است. در دو سالگی که کودکان از شیر مادر جدا می شوند باید دوره‌ای استراحت کنند سپس پوشک را کنار بگذارند و به صورت مستقل دستشویی بروند. هر کدام از این دو مهارت فشار زیادی بر کودکان وارد می کند که می تواند بر آینده و شخصیت کودکان تاثیر زیادی بگذارد. چه خوب است که والدین با کسب اطلاعات از کتاب ها و استفاده ازمنابع های مختلف یا خرید کتاب کودک با موضوع دستشویی رفتن در آموزش دادن کودکان خود بهترین رفتار ها و شیوه عملکرد را داشته باشند.

کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان به صورت علمی و روان کمک می کند که والدین شیوه ی صحیحی برای آموزش کودکان داشته باشند. این کتاب توسط یکی از اساتید روزنامه فرزند پروری و استاد پرستاری دانشگاه کالیفرنیا نوشته استفاده است. کتاب آموزش دستشویی رفتن به کودکان، ابتدا در رابطه با تفاوت های کودکان و مقدمات آموزش این مهارت و سن شروع استقلال در دستشویی رفتن، نکات کلیدی و مهمی را به والدین آموزش می دهد. در ادامه چالش‌های این مسیر و کنترل چالش ها را بیان می کند. کودکانی که دو سال کامل دارند می توانند به صورت مستقل دستشویی بروند. اگر می‌خواهید کودکان در پروسه جدایی از پوشک کم ترین میزان استرس را داشته باشند، مطالب این کتاب بسیار کمک‌کننده است.

آموزش دستشویی رفتن به کودکان (کلید های تربیت)


کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله

دومین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله، کتاب کلید های رفتار با کودک دو ساله است. شناخت فرزندان و درک درست از توانمندی ها و قابلیت های آن ها باعث می شود که والدین رفتار بهتری در مواجهه با آن ها داشته باشند و بهتر بتوانند برای رشد آن ها برنامه‌ریزی کنند. کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله اطلاعات بسیار ارزشمندی را از کودک دو ساله در اختیار والدین می گذارد تا وضعیت رشد و تغییر کودکان، سبک مزاجی آن ها رفتارها و بد رفتاری های خاص کودکان دو ساله را، به صورت جزئی مورد بررسی قراردهند.

این کتاب در ۳۵ فصل، نکات بسیار مهمی را در اختیار والدین می گذارد. قشقرق به پا کردن، مراقبت های روزانه، کتاب خواندن برای کودک دو ساله، خشم و خشونت، انتخاب مهد کودک، انضباط، خواب، غذا خوردن، واکنش نشان دادن به بد رفتاری و بسیاری نکات دیگر در این کتاب به صورت مفصل تبیین شده است. نویسنده این کتاب یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا است و متنش به صورت علمی و روان نوشته شده است. به جرات می توان گفت که این کتاب یکی از بهترین و جامع ترین کتاب هایی است که می تواند به والدینی که کودک دوساله دارند کمک کند. والدین با این کتاب می توانند بسیاری از چالش های مسیر تربیت کودکان را حل کنند و برای آموزش فرزندان خود برنامه ریزی کنند.

کلیدهای رفتار با کودک دوساله (کلید های تربیت)


کتاب راهنمای کامل والدین ۱

چهارمین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله ، کتاب راهنمای کامل والدین 1 است. والدین برای تربیت و پرورش کودک دو ساله خود سوال های متفاوتی دارند. همه آن ها دوست دارند این سن از کودکی با کمترین اضطراب و دغدغه سپری شود و چالش های این سن با موفقیت طی شود. یکی از بهترین راهکارها که به والدین کمک می کند در تربیت فرزند خود بهترین رفتار را داشته باشند، مطالعه کردن کتاب های خوب است. کتاب راهنمای کامل والدین 1 کتابی جامع برای والدینی است که کودکان زیر ۶ سال دارند.

بسیاری از دغدغه هایی که والدین کودکان دو ساله دارند در این کتاب آمده است. وابستگی، خواب، تغذیه، استقلال، تعیین محدودیت ها، تفکر کودکان، ترس ها و تخیلات، اسباب بازی ها و اجتماعی شدن، خوب بودن و آموزش های اوان کودکی نام فصل های این کتاب هستند. این کتاب توسط یکی از بهترین مشاور های خانواده و متخصصین رشد کودکان آمریکا نوشته شده است و از نظر دسته بندی و روان بودن نگارش در سطح قابل قبولی قرار دارد.

راهنمای کامل والدین ۱ – از تولد تا ۵ سالگی (کلیدهای تربیت)


کتاب برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا

پنجمین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله، کتاب برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا است. رشد ذهنی و جسمی کودکان یکی از دغدغه‌های مهم والدین است. بسیاری از کتاب هایی که در این حوزه نوشته شده اند کتاب های خوب برای والدین هستند اما جای کتاب های کار والدین و مربیان برای کودکان ۲ ساله خالی بود. کتاب برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا، یک کتاب کار برای کودکان دو ساله است که در آن بازی ها و تمرین هایی ساده و پر اهمیت طراحی شده است. این بازی ها به کودکان کمک می کند مهارت های شناختی، زبانی و تبادلی، جسمی حرکتی و مهارت های حوزه هیجانی شان را افزایش دهند. بعضی از تمرین های این کتاب اگر چه به ظاهر ساده هستند اما تاثیر بسیار خوبی بر روند رشد کودکان می گذارد. برای والدینی که کودکان دو سال دارد این کتاب منبع خوبی از بازی ها و تمرین های مفید و سرگرم کننده است.

برنامه آموزشی تحول یکپارچه کودک نوپا

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین کتاب برای تربیت کودک دو ساله را از دید متخصصین به شما معرفی کنیم. آیا به جز این کتاب ها، کتاب دیگری را شما میشناسید که برای تربیت فرزند مفید باشد؟ لطفا در کامنت های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =