معرفی چند کتاب خوب برای تربیت کودکان

معرفی چند کتاب خوب برای تربیت کودکان

تربیت کودکان به معنی پرورش دادن و ایجاد تغییر در رفتار احساس و اندیشه آن ها است. در گذشته خانواده، اصلی ترین و اثر گزار ترین مربی کودک بود. کودکان از خانواده یاد می گرفتند و طبق نظر ایشان عمل می کردند. اما امروز با توجه به گسترش رسانه ها و تاثیر شگفت آور آنها در زندگی مردم، دیگر تنها خانواده مربی کودکان نیست. کودکان از انیمیشن ها، بازی ها، شبکه های اجتماعی و… یاد می گیرند. رسانه ها می توانند به راحتی اندیشه خود را به کودکان منتقل کنند. نکته ی قابل توجه این است که اطلاعاتی که به کودکان از طریق رسانه ها آموزش داده می شود همگی درست نیستند و ممکن است برای بچه ها دردسر ایجاد کند. رسانه ها به راحتی ارزش های خانواده را برای کودک وارونه جلوه می دهند و نسلی جدا و متفاوت از پدر و مادر تربیت می کنند. بنابراین یکی از چالشهای مهم پدر مادر های امروز تربیت صحیح کودکان می باشد. کتاب ها یکی از ابزارهای تربیت والدین هستند که والدین می توانند آن را به راحتی کنترل کنند و با خیال راحت کتاب ها را در اختیار کودکان بگذارند. کتاب ها علاوه بر اینکه جایگزین خوبی برای استفاده از فضای مجازی هستند، کودکان را سرگرم می کنند. والدین می توانند بر اساس نیاز کودکان خود کتاب های مختلفی خریداری کنند و آنها را برای کودکان بخوانند. در این مقاله با معرفی چند کتاب خوب برای کودکان به شما کمک می کنیم که انتخاب های آگانه تر و راحت تری داشته باشید.

معرفی کتاب خوب برای تربیت فرزند

در نظر داشته باشید که تمامی کناب هایی که در این مقاله معرفی شده اند را میتوانید از با کلیک روی عنوان نارنجی رنگ کتاب، دقیق تر مطالعه نمایید و در صورت علاقه داشتن، از سایت عمو کتابی اقدام به خرید بنمایید.

مجموعه کتاب های پانچلو

مجموعه پانچلو یک مجموعه داستانی جذاب برای کودکان بالای ۷ سال است. داستان های این مجموعه در مورد یک آدمک چوبی به نام پانچلو است که توسط یک نجار ساخته شده. در هر یک از کتاب های این مجموعه پانچلو دچار چالشی می شود و آقای نجار به او کمک می کند تا مسئله اش را حل کند. این کتاب یکی از بهترین مجموعه هایی است که عزت نفس را در کودکان تقویت می کند. عزت نفس یکی از کلیدی‌ترین خصلت هایی است که اگر کودکان داشته باشند، موفقیت های بسیاری در کسب می کند و می توانند استعداد های خود را شکوفا کنند. نداشتن عزت نفس خودش ریشه بسیاری از مسائل کودکان است. اگر می خواهید عزت نفس را در کودکان خود ایجاد کنید یا تقویت کنید و آن ها را متوجه ارزش های اصیل انسانی کنید، مجموعه پانچلو پیشنهاد خوبی است. با توجه به اهمیت عزت نفس در زندگی انسان ها، کتاب هایی با محتوای عزت نفس می تواند بهترین کتاب برای تربیت فرزند باشد.

کتاب های پانچلو


مجموعه کتاب اگر همه

دومین پیشنهاد معرفی کتاب خوب برای تربیت کودک ، مجموعه اگر همه است. مجموعه کتاب «اگر همه » است سه جلد دارد و مهارت های اجتماعی و تفکر سیستمی کودکان را تقویت می کند. این مجموعه توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است و یکی از جذاب ترین پیشنهادات ما در مقاله معرفی چند کتاب خوب برای کودکان است. هر جلد از این مجموعه به کودک آموزش می‌دهد که اگر همه افراد جامعه رفتار درستی داشته باشند چه اتفاقی می افتد و اگر همه افراد جامعه رفتار اشتباهی از خود نشان بدهند چه اتفاقی می‌افتد. اگر همه این کار را بکنند، اگر همه این را بگویند، اگر همه اینطور فکر کنند، اسم های کتاب های این مجموعه هستند که هر کدام با توجه به عنوان آن مهارت های اجتماعی را به کودک آموزش می دهند. این مجموعه تفکر سیستمی را در کودکان تقویت می‌کند. تفکر سیستمی یعنی جامعه را مثل یک سیستم ببینیم که رفتار هر یک از افراد جامعه می تواند در سیستم اختلال ایجاد کند یا ارتقا دهد. این مدل تفکر به کودکان کمک می‌کند که به عواقب رفتار خود فکر کنند و آینده نگر باشند.

اگر همه این طور فکر کنند!

 


مجموعه ذهن قدرتمند

سومین پیشنهاد معرفی کتاب خوب برای تربیت کودک، مجموعه کتاب ذهن قدرتمند، از کتابهای باشگاه مغز انتشارات مهرسا می باشد که در هر جلد از آن یکی از مهارت های فردی و مورد نیاز کودکان آموزش داده شده است. کتاب پسری با ذهن قدرتمند، دختری با ذهن قدرتمند و ذهن قدرتمند ما، اسم کتاب های این مجموعه می باشند. کتاب پسری با ذهن قدرتمند داستان پسری را روایت می‌کند که با مثبت اندیشی می تواند مسئله هایش را حل کند. آموزش مثبت اندیشی یکی از کلیدی‌ترین آموزش ها به کودکان است. کتاب دختری با ذهن قدرتمند تاب‌آوری و صبر را به کودکان آموزش می دهد. کتاب ذهن قدرتمند ما در مورد تقویت مهارت هدف گذاری و برنامه ریزی است. این مجموعه مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و و یکی از بهترین مجموعه ها برای آموزش مثبت اندیشی و تاب آوری و هدفگذاری برای کودکان است.

ذهن قدرتمند ما


پروانه ای که دست از تلاش برنداشت

در ادامه معرفی چند کتاب خوب برای کودکان، پروانه ای که دست از تلاش برنداشت را پیشنهاد می کنیم. کرم ابریشمی که خیلی عجله داشت یکی از کتاب های انتشارات مهرسا است که برای کودکان ۴ تا ۸ سال مناسب است. این کتاب با قلمی بسیار جذاب و نقاشی های بامزه، کودکان را به تلاش و صبر برای رسیدن به هدف تشویق می کند. تلاش کردن و پشتکار یکی از مهم ترین خصلت هایی که انسان ها برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود به آن نیاز دارند. وقتی که انسان ها یاد می گیرند که برای رسیدن به هدف خود باید تلاش کنند و از شکست خوردن ناامید و دلسرد نشوند، آن زمان اتفاق های خیلی خوبی را در زندگی خود تجربه می کنند. این کتاب برای آموزش تلاش کردن به کودک مفید است و می تواند بهترین کتاب برای تربیت فرزند کم تلاش باشد.

پروانه ای که دست از تلاش برنداشت


کتاب آبی سربلند

در ادامه معرفی کتاب خوب برای تربیت فرزند، کتاب آبی سربلند را به شما پیشنهاد می کنیم. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است که جایزه های متعددی را کسب کرده است. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می آید. در این کتاب دختری به سن تکلیف می رسد و تصمیم می گیرد حجاب بگذارد اما توسط دوستانش مسخره می‌شود. کتاب آبی سر بلند به کودکان عزت نفس و شجاعت را آموزش می دهند و گزینه بسیار خوبی برای دخترانی است که می خواهند به سن تکلیف برسند. نویسنده کتاب آبی سربلند یک خانم محجبه و مسلمان است. او اولین زن مسلمان آمریکایی است که مدال المپیک را دررشته شمشیرزنی برای کشور آمریکا به دست آورد. نقاشی های این کتاب نیز بسیار زیبا هستند و افتخارات مختلفی را تاکنون کسب کرده اند. این کتاب یکی از پرفروش ترین پیشنهادات معرفی چند کتاب خوب برای کودکان است.

آبی سربلند


کتاب چشم لطفا ممنون

در ادامه معرفی کتاب های خوب برای تربیت فرزند ، پیشنهاد ما کتاب چشم لطفا ممنون یکی از کتاب های انتشارات جمال، به قلم آقای غلامرضا حیدری ابهری می باشد. این کتاب با روش تعامل و بازی با کودک، زیبا سخن گفتن و فن بیان او را تقویت می کند. چشم لطفا ممنون، مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است و یکی از بهترین کتاب هایی است که به کودکان کمک می کند مودبانه سخن بگویند. کتاب چشم لطفاً ممنون برای کودکان بالای ۷ سال مناسب است.

چشم لطفا ممنون


کتاب خانواده مهمتر است

یکی از پیشنهادات معرفی کتاب های خوب برای تربیت فرزند، کتاب «خانواده مهمتر است» یکی از کتاب های مجموعه مهارت های زندگی انتشارات صابرین است. در این کتاب با کودک در مورد خانواده و ابعاد مختلف آن صحبت شده است. این کتاب به صورت مستقیم با کودکان سخن می گوید و می تواند راهنمای خوبی هم برای مربیان و والدین باشد تا از روی آن بخوانند و با کودکان خود گفت و گو کنند. این کتاب با زبانی روان مانند یک دوست صمیمی با کودکان صحبت می کند و جایگاه و ارزش خانواده را به آنها آموزش می دهد.

خانواده مهم تر است – مهارت های زندگی ۲۳


مجموعه سواد مالی

یکی از پیشنهادات ما برای معرفی چند کتاب خوب برای کودکان ، مجموعه سواد مالی انتشارات قدیانی است. این مجموعه یکی از کاملترین مجموعه ها برای تقویت سواد مالی کودکان است. مجموعه سواد مالی با جلد های مختلف و داستان های مختلف هر کدام نکته ای از موضوعات سواد مالی را به کودکان آموزش می دهد. خرج و پس انداز کردن، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه گذاری و مدیریت ریسک بیمه، تصمیم گیری مالی، موضوعات این مجموعه هستند.


کتاب نمی توانم چیز میز هایم را پیدا کنم

کتاب نمی توانم چیزمیز هایم را پیدا کنم، یکی از کتاب های خوب از باشگاه مغز انتشارات مهرسا است که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. این کتاب به کودکان کمک می کند که اتاق مرتبی داشته باشند و مغز خود را با نظم دادن به محیط زندگی تقویت کنند. نقاشی های زیبای این کتاب متن جذاب آن و ماجرای بانمک آن، کودکان را به خود جذب می کند. این کتاب برای کودکان بیشتر از ۶ سال مناسب است و ماجرای دو پسر عمو را روایت می کند که به کمک هم می توانند مسائل رفتاری خودشان را حل کنند. در آخر این کتاب اطلاعاتی در مورد نظم و رابطه آن با تقویت مغز انسان گفته شده است. کتاب نمی توانم چیز میز هایم را مرتب کنم یکی از بهترین پیشنهادهای مقاله ی معرفی چند کتاب خوب برای کودکان است که برای کودکانی که اتاق به هم ریخته دارند اثر گزاری خوبی دارد.

نمی توانم چیز میزهایم را پیدا کنم


بهترین کتاب برای تربیت کودک از بدو تولد

بهترین کتاب برای تربیت کودک از بدو تولد با توجه به فهم کودکان، شناخت استعداد ها و نیاز های ایشان شناخته می شود. خوب است والدین کودک خود را بشناسند. نقاط ضعف و قوت او را به خوبی درک کنند تا بتوانند برای تبدیل نقاط ضعف به قوت برنامه ریزی کنند. شما چه کتاب های مفید دیگری را میشناسید؟ لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید؟

2 دیدگاه در معرفی چند کتاب خوب برای تربیت کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =