کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله

کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله

نوجوانی دوره جذاب و در عین حال پرچالشی است. از یک طرف، فرزند نوجوان ما دوست دارد مستقل عمل کند و در جستجوی هویت خاص خود است و از طرفی از مراقبت ما بی‌نیاز نیست. کتاب‌ها یکی از مفیدترین ابزارها برای تاثیرگذاری غیرمستقیم بر آن‌هاست.

بنابراین به همه والدینی که فرزند نوجوان دارند توصیه می‌کنیم برای اینکه هم به احساس استقلال و فردیت فرزندتان که احتمالا دیگر گوشی هم برای شنیدن نصیحت شما ندارند، احترام بگذارید و هم تاثیرگذاری خود را بر او حفظ کنید، از کتاب‌ها کمک بگیرید.

کتاب کودک و نوجوان را با معیارهای مختلفی طبقه‌بندی می‌کنند. مهم‌ترین معیارها، دسته‌بندی براساس گروه سنی و طبقه‌بندی برحسب موضوع است. به منظور دیدن همه کتاب‌های مناسب برای دختر 14ساله‌تان می‌توانید به صفحه کتاب 12 سال به بالا مراجعه کنید.

بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله

در این یادداشت تلاش می‌کنیم بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله را به شما معرفی کنیم.

مجموعه دخترانه

شناخت و کنترل احساسات یکی از اساسی‌ترین مهارت‌هایی‌ست که هر کودک و نوجوانی باید آن را فراگیرد. دوره نوجوانی، شروع دوباره مقایسه‌کردن‌های پیاپی دختران است.

بلوغ و تغییرات فیزیکیِ صورت و بدن، نوجوانان را بسیار مقایسه‌گر می‌کند و متاسفانه اغلب این تغییرات ناخوشایند تلقی می‌شوند. لازم است دختران نوجوان نسبت به این تغییرات شناخت پیدا کنند، احساسات خود را نسبت به آن‌ها درک کنند تا از این طریق بتوانند آن‌ها را کنترل کنند.

مجموعه دخترانه، مجموعه‌ای 5 جلدی است که نشر مهرسا آن را برای دختران 9 تا 18 سال منتشر کرده است. احساسات دخترانه، شادی‌های دخترانه، نگرانی‌های دخترانه و چگونه از بدنم مراقبت و نگهداری کنم در دو جلد، عناوین این مجموعه هستند.

احساسات دخترانه درباره انواع احساسات مانند خشم، ترس، حسادت، تنهایی، شرم و … و علایم مختلف بدنی و روانی آن‌ها با دختران صحبت می‌کند. هم‌چنین روش‌هایی را برای کنترل این احساسات نیز پیشنهاد می‌دهد.

مجموعه دخترانه

شادی‌های دخترانه به نوجوانان دختر کمک می‌کند تا شادی را به صورت یک عادت در خود پرورش دهند. تمرین مثبت‌نگری، تمرین یوگا به منظور آرام‌کردن خود، شکرگذاری و… تعدادی از تکنیک‌هایی است که در این کتاب به دختران آموزش داده شده می‌شود.

نگرانی‌های دخترانه درباره تغییرات طبیعی بعضا ناخوشایند ذهن و جسم در دوران بلوغ با دختران صحبت می‌کند و روش‌های کنترل این احساسات را هم بازگو می‌کند.

دو جلد چگونه از بدنم مراقبت و نگهداری کنم هم که جلد اول برای دختران 9 تا 12 سال و جلد دوم برای 12 تا 17 سال است.

درباره تغییرات بدن، از جوش صورت و رشد موهای زائد بدن تا شروع عادت ماهانه با دختران صحبت می‌کند و آموزش‌های لازم برای داشتن بدنی سالم‌تر و زیباتر را نیز در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

این مجموعه با لحنی نوجوانانه و صمیمی نوشته شده و در بیشتر صفحات هم مساله اول از زبان دختری نوجوان مطرح شده که نویسنده آن را مساله را پاسخ داده است.

این مجموعه را به دلیل تمرکز بر بلوغ، به عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله به شما پیشنهاد می‌کنیم.


 مجموعه داستان های خوب برای دختران بلندپرواز

اگر احساس می‌کنید دختر نوجوانتان بی‌انگیزه است و به هیچ‌چیز علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، مجموعه دو جلدی داستان های خوب برای دختران بلندپرواز را برای پروازدادن خیالش توصیه می‌کنیم.

مجموعه داستان‌های خوب برای دختران بلندپرواز شرح حال 185 زن برجسته و تاثیرگذار تاریخ است.

داستان های خوب برای دختران بلند پرواز

زنانی که بلندپرواز بوده‌اند، رویایشان را جدی گرفته‌اند و برای رسیدن به آن، بسیار تلاش کرده‌اند. زنانی که نام و زندگی‌نامه‌شان در این کتاب آمده در عرصه‌های مختلف، علمی، ورزشی، هنری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … درخشیده‌اند.

نام مریم میرزاخانی، ریاضیدان برجسته کشورمان و تنها زن برنده مدال فیلدز در جهان نیز در بین این اسامی می‌درخشد.

مجموعه دوجلدی داستان‌های خوب برای دختران بلندپرواز را نشر نو منتشر کرده است و امید سهرابی نیک و آرزو گودرزی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.


زنان پیشرو

زنان پیشرو زندگی‌نامه 50 زن تاثیرگذار ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، دنیای کسب‌وکار و … است. این کتاب را نشر هوپا برای الهام‌پذیری دختران نوجوان منتشر کرده است.

زنان پیشرو

این کتاب مصور که به زبانی ساده و روان نوشته شده است، برای بلندکردن خیال دختران و تقویت خودباوری آن‌ها بسیار مناسب است. همچنین الهام‌بخش نوجوانان برای بالابردن عزم و تاب‌آوری‌شان جهت رسیدن به هدف است.

این کتاب نیز به دلیل خصلت بومی‌ای که دارد، شایسته عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله است.


جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

«جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه» رمانی است که گریس لین آن را نوشته و توسط پروین علی‌پور به فارسی ترجمه شده است.

«جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه» قصه دختری است به نام «مین‌لی» که اهل سرزمین چین است و در روستای فقیر و بی‌آب و علفی با پدر و مادرش زندگی می‌کند.

بی‌آبی و قحطی طبق افسانه‌ها و قصه‌هایی که پدر مین‌لی تعریف می‌کند، به دلیل آن است که روستا طلسم شده و این طلسم زمانی شکسته می‌شود که اژدهای «کوه بی‌ثمر» برخیزد و روی روستا سایه بیندازد. مین‌لی می‌خواهد قهرمان سرزمین خود باشد…

جایی که کوه بوسه میزند بر ماه

مایه اصلی این داستان، تلاش، پشتکار، خودباوری، اعتمادبه‌نفس، صبر و بردباری برای نیل به مقصود است. مین‌لی در مسیر آبادانی روستایشان، از پا نمی‌نشیند و دشواری مسیر او را ناامید نمی‌کند.

این رمان از اسطوره‌ها و افسانه‌های چینی مایه گرفته است و تاکنون جوایز متعددی از جمله جایزه بین‌المللی نیوبری را کسب کرده است.

«جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه» رمانی تخیلی و ماجراجویانه است و برای دختر 14ساله‌تان پیشنهاد می‌شود.

این کتاب را نشر افق در 272 صفحه منتشر کرده است. اگر بخواهیم کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله از نوع رمان معرفی کنیم، این کتاب یکی از پیشنهادهای ماست.


 زندگی روی در یخچال

زندگی روی در یخچال رمانی است که «آلیس کایپرز» آن را نوشته و هنگامه پزشگمهر به فارسی ترجمه کرده است.

زندگی روی در یخچال قصه انعکاس عواطف مادر و دختری است که فرصت کافی برای گفت‌وگو با یکدیگر را ندارند. فراز و نشیب این رابطه نه‌چندان گرم از لابه‌لای یادداشت‌های کوچکی که آن دو برای هم با مگنت بر یخچال می‌گذارند،

روشن می‌شود. از طریق همین یادداشت‌ها، دختر به مشکلی در مادرش پی می‌برد که همین مساله باعث می‌شود رابطه‌اش با مادر تغییر یابد.

زندگی روی در یخچال

مایه اصلی رمان زندگی روی در یخچال بلوغ عاطفی و پذیرش عشق همراه با مسئولیت‌پذیری است. کِلِر، دختر این داستان در پایان کتاب به دختری تبدیل می‌شود که خود مسئولیت زندگی‌اش را با همه سختی‌ها و دشواری‌ها می‌پذیرد.

این رمان برای برخورد مناسب با معضلاتی چون مرگ عزیزان یا طلاق والدین نیز الهام بخش است.

«زندگی روی در یخچال» از نظر صفحه‌آرایی، شکلی بسیار خلاقانه و متمایز دارد که خواندن آن را بسیار جذاب و لذت‌بخش می‌کند. چنانچه فرزند نوجوانتان عادت به خواندن داستان های طولانی ندارد،

این کتاب به دلیل اینکه میزان متن اندکی دارد، می‌تواند برایش بسیار جذاب باشد.

رمان زندگی روی در یخچال در ژانر واقع‌گرا نوشته شده. این رمان تا کنون در 5 جشنواره‌ بین‌المللی کتاب، برنده شده است. این کتاب را نشر محراب قلم در 224 صفحه منتشر کرده است.

رمان زندگی روی در یخچال را نیز به دلیل محتوای عمیق و فرم بدیعش می‌توان به عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله معرفی کرد.


من روز یکشنبه به دنیا آمدم

من روز یکشنبه به دنیا آمدم، رمان نوجوان است که گوردن مبس آن را نوشته و مهدی شهشهانی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

من روز یکشنبه به دنیا آمدم درباره دختری است که در یتیم‌خانه بزرگ شده و زندگی می‌کند. او هرگز پدرو مادرش را ندیده و حتی مامان و بابای عاریتی هم مانند بقیه بچه‌ها ندارد که روز یکشنبه به دیدن او بیایند.

او همیشه درباره پدر و مادری که قرار است او را به فرزندی قبول کنند، خیال‌بافی می‌کند تا اینکه یک روز زنی به نام «اولا» فرزندخواندگی او را می‌پذیرد ولی…

مایه اصلی این رمان نوجوان درباره رویارویی واقعی با زندگی و کنارگذاشتن خودسرزنش‌گری است.

اگر فرزند نوجوان شما دیدگاه‌های کمال‌طلبانه‌ای درباره زندگی دارد و فکر می‌کند بدشانس است و زندگی هیچ‌وقت روی خوش به او نشان نداده و چیزی را که مستحقش هست، به او نمی‌دهد،

این رمان نوجوان را برای پذیرفتن رنج زندگی و کنارآمدن با آن پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب را نشر محراب قلم در 148 صفحه منتشر کرده است.


هنر خفن شدن

هنر خفن شدن یک کتاب بی‌نظیر برای تقویت خودباوری و عزت نفس نوجوانان است. این کتاب که به سبک کتاب‌های خودیاری نوشته شده است، درباره پذیرش خویشتن و دوست‌داشتن خود با نوجوانان صحبت می‌کند.

لحن بی‌اندازه جذاب که از عنوان کتاب هم مشخص است و تصویرگری و صفحه‌آرایی منحصربه‌فرد کتاب، آن را برای نوجوانان بسیار جذاب کرده است.

نصیحت‌‌های پدرانه و مادرانه را به این کتاب بسپارید تا با لحنی دوستانه و جذاب به فرزندتان منتقل کند.

هنر خفن شدن

این کتاب را نشر پرتقال برای تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی نوجوانان منتشر کرده است.

در این یادداشت تلاش کردیم که بهترین کتاب برای نوجوانان دختر 14 ساله را به شما معرفی کنیم. چه خوب است که فرزندانمان را از طفولیت به خواندن کتاب کودکانه عادت دهیم اما هیچ‌وقت دیر نیست. اگر دوست دارید دختر نوجوانتان به مطالعه علاقه‌مند شود، حتما از صفحه این کتاب‌ها دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =