بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله

بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله

یک سالگی کودک، سن شروع بسیاری از توانمندی های جسمی و ذهنی کودک است. والدین دوره ی قبل از یک سالگی را پشت سر گذاشته اند و حالا با توانمند شدن کودک کمی از سنگینی بار روی دوششان کم شده است. کودکان در این سن می توانند انواع غذا های سفره را بخورند و با گفتن کلمات کوتاه یا اشاره کردن منظور خود را به دیگران بفهمانند.

آن ها می توانند راه بروند و اشیا را جا به جا کنند، کنترل حرکات دستشان بیشتر شده است و…. با مقاله بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله سعی داریم کتاب های خوبی که در تربیت کودک یک ساله کمک می کند به شما معرفی کنیم. قطعا کتاب تربیت فرزند منبع خوبی برای افزایش آگاهی های والدین است و تاثیر خوبی بر سرنوشت کودکان می گذارد.

معرفی چند کتاب خوب جهت تربیت کودک یک ساله

در این مقاله چندین کتاب کودکانه مفید برای والدین که برای تربیت کودک یک ساله آنها موثر است را معرفی کرده ایم. برای خرید هر کتاب یا مجموعه کتاب، کافیست روی عنوان آن کلیک نمایید تا به صفحه اختصاصی‌اش منتقل شوید.


کتاب مغز کودک من (یک سالگی تا چهار سالگی)

کتاب مغز کودک من از 1 سالگی تا ۴ سالگی، یکی از بهترین کتاب هایی است که به والدین و مربیان کمک می کند درک درستی از مغز در حال رشد کودکان داشته باشند. وقتی که آگاهی والدین از مغز کودکان منطقی و مطابق با واقعیت باشد، رفتار آن ها صحیح تر و منطقی تر است. این کتاب به والدین پردازش های مغزی پشت رفتار کودکان را توضیح می دهد. والدین را از ساز و کار مغز کودکان آگاه می‌کند و برایشان توضیح می دهد که مغز آن ها چطور کار میکند و چه توانمندی هایی دارد. همچنین می آموزد که کدام یک از بخش های مغز آنها فعلا فعال نشده است و با چه تکنیک هایی می توانند مغز کودکان را رشد و پرورش دهند. از نقاط قوت این کتاب داشتن متنی علمی و درعین‌حال زبانی بسیار ساده و روان است.

مغز کودک من (یک سالگی تا چهار سالگی)

تکنیک های متعددی هم در این کتاب وجود دارد که که برای والدینی که کودکان یک ساله دارند بسیار مناسب است. این کتاب اطلاعات خوبی درباره مهارت های عاطفی، اجتماعی، زبانی ارتباطی، شناختی و حرکتی کودک یکساله دارد. هم چنین این کتاب تا چهار سالگی کودک به کار والدین می آید و قابل استفاده است. با خرید کتاب کودک یا انواع کتاب های آموزشی میتوانید بر رشد ذهنی و جسمی کودکان خود تاثیر زیادی بگذارید.


کتاب تربیت جنسی کودکان 1

دومین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله، کتاب تربیت جنسی کودکان است. کتاب تربیت جنسی کودکان اطلاعات ارزشمندی در باره ی تربیت جنسی کودک از بدو تولد تا 6 سالگی دارد. والدینی که کودکان یک ساله دارند، علاوه بر یک سالگی می توانند تا شش سالگی کودک از این کتاب استفاده کنند. تربیت صحیح جنسی کودکان ارتباط مستقیمی با رضایت آن ها از زندگی در بزرگسالی و موفقیت آن ها در زندگی زناشویی دارد.

تربیت جنسی کودکان ۱

کسانی که تربیت جنسی صحیحی نداشته‌اند اختلال ها و آسیب های هویتی رفتاری دارند. تربیت جنسی کودکان توسط پدر و مادر انجام می شود و هدف آن داشتن اطلاعات دقیق از مراحل رشد کودکان، حفظ کردن کودکان از آزار جنسی، دادن آموزش های مهم و کلیدی به کودکان و انتقال ارزش های مذهبی به آن هاست. تربیت جنسی کودکان از بدو تولد شروع می‌شود و تا بزرگسالی ادامه دارد. والدینی که کودک یک ساله دارند خوب است که با مفاهیم این کتاب آشنا شوند تا بتوانند برای تربیت فرزند خود بهترین رفتار و برنامه را داشته باشند.


کتاب ماساژ کودک

سومین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله کتاب ماساژ کودک است. ماساژ دادن معمولا برای بزرگسالان استفاده می‌شود. اما جالب است که بدانید منافع زیادی برای کودکان دارد. ماساژ دادن کودک باعث ایجاد احساس امنیت، سلامت و تندرستی کل بدن، بهبود رشد جسمی، افزایش مهارت های اجتماعی و… در کودکان می شود. یکی دیگر از مهم ترین نتایج ماساژ دادن کودکان افزایش دقت و تمرکز آن هاست که از نظر علمی ثابت شده است.

ماساژ کودک

ماساژ دادن کودکان برای والدین نیز منافعی دارد. ایجاد اعتمادبه‌نفس، حساس شدن نسبت به کودک ،ایجاد ارتباط بین والدین و کودک، از جمله نتایج ماساژ دادن کودک برای والدین است. کتاب ماساژ کودک یک راهنمای جامع و آموزشی برای نحوه ماساژ دادن کودکان است. این کتاب علاوه بر این که ماساژهای کلی را به والدین آموزش می دهد به آن ها کمک می کند بعضی از چالش های کودکان مانند قولنج، یبوست، گریه های متوالی،دندان در آوردن، خشکی پوست و… را با ماساژ درمانی حل کنند.


کتاب اولین غذاها

چهارمین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله کتاب اولین غذاهاست. کودکان یک ساله می توانند انواع غذا های مختلف را بخورند و دیگر از دستورالعمل خاصی برای تغذیه استفاده نمی کنند. کتاب اولین غذاهای یک کتاب کامل و کاربردی است که اطلاعات مهمی را در مورد تغذیه کودک به والدین آموزش می دهد.

اولین غذاها

در این کتاب نکات علمی و پر اهمیتی وجود دارد و در بخش های آخر آن طرز تهیه غذاهای مقوی و خوش رنگ و لعابی ارائه شده تا کودکان با دیدن آن ها اشتهایشان به غذا زیاد شود و غذا بخورند. این کتاب توسط دکتر میریام استوبارد نوشته شده است و توسط نشر صابرین برای کودکان ایرانی ترجمه شده.


کلیدهای رفتار با کودک یک ساله

پنجمین پیشنهاد بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله ، کتاب کلید های رفتار با کودک یک ساله است. هر چقدر شناخت والدین نسبت به توانمندی های جسمی و روانی کودکان بیشتر باشد، رفتار آن ها با کودک منطقی تر و صحیح تر است. یکی از مهم ترین ضرورت‌ها و نیاز ها برای والدین، شناخت صحیح کودکان است.

اگر والدین شرایط کودک را به خوبی درک کنند، می توانند برنامه ریزی دقیق تری برای تربیت کودک داشته باشند. کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله جامع ترین و کامل ترین کتابی است که ابعاد مختلف شخصیتی، جسمی و روانی کودک را برای والدین بیان می کند.

کلید های رفتار با کودک یک ساله (کلید های تربیت)

در این کتاب که سه بخش دارد نکات مهمی در رابطه با رشد و تغییر فرزند یک ساله، خلق و خوی فرزند یک ساله، رفتارهای درست و نادرست کودک یک ساله، سازگاری او با والدین و اطرافیان و عادت های او بیان شده است.

اگر می خواهید در مورد شیر خوردن از شیشه، تغذیه با شیر مادر، حبس کردن نفس توسط کودک ،ایراد گیری و تک غذایی و نکات بسیار دیگری اطلاعات خوبی به دست آورید، کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله منبع علمی و روان و خوبی است. مگ زویبک متخصص مراقبت از کودکان و دانشجویان کلینیکی در دانشگاه کالیفرنیا این کتاب را با دسته بندی خوب و متن روانی نوشته است.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین کتاب برای تربیت کودک یک ساله را از دید متخصصین به شما معرفی کنیم. آیا به جز این کتاب ها، کتاب دیگری را شما میشناسید که برای تربیت فرزند مفید باشد؟ لطفا در کامنت های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =