بهترین کتاب برای 11 ساله ها

بهترین کتاب برای 11 ساله ها

11 سالگی! سن ایجاد تغییرات در بدن و روحیات، سن شروع دوران بلوغ. کودکان 11 ساله کودکانی هستند که اواخر دوران دبستان را سپری می کنند. در آن ها نشانه های بلوغ آرام آرام آشکارا می شود و پدر و مادر باید رفتار خود را تدریجا به نسبت به این کودکان تغییر دهند. انس دادن کودکان 11 ساله با کتاب کودکانه بسیار مفید و ارزشمند است زیرا در دوران طوفانی بلوغ می توانند با کتاب ها سرگرم شوند و با آن ها آرامش بیابند. علاوه بر این کتاب ها همواره مفاهیم کلیدی و عمیقی را به کودکان آموزش می دهند که بر رفتار آن ها بسیار تاثیر گزار است. البته باید کتاب ها را با دقت انتخاب کنیم و در اختیار آن ها بگذاریم چون آن ها هنوز قوه تشخیص خوب از بد را ندارند.در مقاله معرفی بهترین کتاب برای 11 ساله ها سعی داریم کتاب های خوبی که برای فرزند شما مناسب است را معرفی کنیم تا انتخاب کردن برای شما آسان شود.

بهترین کتاب ها برای کودکان 11 ساله

در این مقاله چندین کتاب کودکانه مفید برای کودکان 11 ساله را معرفی کرده ایم. برای خرید هر کتاب یا مجموعه کتاب، کافیست روی عنوان آن کلیک نمایید تا به صفحه اختصاصی‌اش منتقل شوید.

کتاب خانه درختی

خانه درختی مجموعه داستانی سریالی است که هر سال شماره تازه آن به بازار می‌آید. این مجموعه  از محبوب‌ترین کتاب‌های داستانی‌ سریالی نوجوان در کشور است. خانه درختی ماجرای جذاب و پر از طنز دو دوست است که در حال ساختن خانه درختی دلخواهشان هستند و در هر شماره سیزده طبقه بر شمار طبقات این خانه می‌افزایند. ژانر تخیلی و طنزآمیز این مجموعه رمز جذابیت آن است.  این مجموعه برای 9 تا 16 سال مناسب است.

کتاب خانه درختی


کتاب تام گیتس

مجموعه تام گیتس یک مجموعه داستان سریالی است که به تازگی شانزدهمین جلد آن منتشر شده است. این مجموعه جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوان در کشور است. این مجموعه داستان پسری است به نام تام که عاشق نقاشی کشیدن است. کل ماجرا داستان روزمرگی‌های بانمک و خنده‌دار و ماجراجویانه تام است.
سبک تصویرگری متفاوت و صفحات کم‌متن این مجموعه را برای علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب به گزینه‌ای فوق‌العاده تبدیل کرده است.

کتاب تام گیتس


مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه‌های خوب یکی از فروش ترین کتاب های ادبیات کودک ایران بوده است که به زبان های مختلف ترجمه شده است. هر جلد از این مجموعه، تعدادی داستان دارد که از یک منبع کهن اقتباس شده است. کلیله و دمنه، مثنوی مولوی، سندباد نامه و قابوس نامه، قرآن کریم، کتاب های شیخ عطار، گلستان، مرزبان نامه و زندگی چهار ده معصوم به ترتیب منابع داستان های این مجموعه از جلد یک تا هشت می باشند .شما می‌توانید با توجه به سلیقه فرزندتان آنها را خریداری کنید. برای مشاهده ی کتاب های بیشتر برای کودک 11 ساله میتوانید به صفحه دسته بندی کتاب 9 تا 12 سال مراجعه نمایید.

کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب


مشاهیر خندان

اگر می خواهید با یک مجموعه جذاب و خواندنی کودکان خود را با تاریخ کشور ایران و دانشمندان برجسته و تاثیرگذار شان آشنا کنید، مجموعه مشاهیر خندان یکی از بهترین پیشنهاد هاست. این مجموعه با داشتن ادبیات طنز و نقاشی های جذاب کودکان را به خود سرگرم می کند و نمی گذارد از خواندن این کتاب خسته شوند. فردوسی ، ابوریحان، ابوعلی سینا، زکریای رازی و فارابی، پنج جلد این مجموعه هستند که هر کدام هم کودک شما را می خنداند و هم با تاریخ کشورش آشنا می کند. این مجموعه بهترین کتاب برای 11 ساله ها می باشد.

مشاهیر خندان


خودت داستان بنویس

اگر کودک ۱۱ ساله شما به داستان نوشتن علاقه مند است، کتاب خودت داستان بنویس یکی از بهترین گزینه ها برای اوست این کتاب به صورت پله پله و با زبان روان داستان نویسی را به کودکان آموزش می دهد. همچنین داشتن نقاشی ها و نمودار ها و تصاویر مختلف یادگیری او را عمق می بخشد. در این کتاب تکنیک های جالبی در مورد داستان آموزش داده شده است که کودک با خواندن آن می تواند یک داستان استاندارد و خوب بنویسد.

خودت داستان بنویس


کتاب اینترنت شبیه چاله است

اینترنت شبیه چاله است یک کتاب آموزنده برای کودکانی است که از اینترنت استفاده می کنند. آموزش سواد رسانه برای کودکان بسیار اهمیت دارد چون اگر بدون علم و مدیریت وارد فضای گسترده اینترنت شوند آسیب‌های مختلفی متوجه آن هاست. این کتاب به کودکان کمک می کند رفتار کنترل شده و بهتری در در موقع استفاده از اینترنت داشته باشند. ادبیات این کتاب داستانی نیست بلکه شبیه یک دوست صمیمی با کودک حرف می زند.

اینترنت شبیه چاله است


کتاب داداش ابراهیم

یکی از پیشنهادات بهترین کتاب برای 11 ساله ها ، کتاب داداش ابراهیم است. کتاب داداش ابراهیم یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من است که خاطره های متنوعی از زندگی شهید ابراهیم هادی را برای کودکان نقل می‌کند. ویژگی این کتاب داشتن نقاشی های متنوع و همچنین زبانی روان است. در هر انتهای هر خاطره هم یک نکته از از منابع دینی ما آمده است که به کودک ارزش های معنوی را آموزش می دهد. اگر به دنبال تربیت معنوی کودک ۱۱ ساله خود هستید کتاب داداش ابراهیم پیشنهاد بسیار خوبی است.

داداش ابراهیم از مجموعه قهرمان من


کتاب عمو قاسم

عمو قاسم یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من است که خاطره های مختلفی از زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی برای کودکان نقل کرده است. قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین شخصیت های کشور ماست که با تلاش و کاری مثال‌زدنی تاثیرات گسترده‌ای در ایران و جهان گذاشت. خواندن خاطره های او به کودک ۱۱ ساله کمک می کند از او الگو برداری کند و ویژگی های اخلاق اش را در خود ایجاد کند.

عمو قاسم از مجموعه قهرمان من


کتاب آقا معلم

یکی از پیشنهادات بهترین کتاب برای 11 ساله ها ، کتاب آقا معلم است. کتاب آقا معلم یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من است که خاطرات مختلفی از زندگی شهید مرتضی مطهری را برای کودکان نقل می‌کند. این کتاب با نقاشی های ساده و خاطرات کوتاه و هم چنین نکات اخلاقی و آموزنده در انتهای هر خاطره به تربیت معنوی کودکان می پردازد. اگر برای کودک ۱۱ ساله خود به دنبال یک کتاب با محتوای سالم و کنترل‌شده هستید، این کتاب گزینه بسیار خوبی است.

آقا معلم از مجموعه قهرمان من


کتاب آقا محسن

کتاب آقا محسن یکی از جلد های مجموعه ی قهرمان من است که زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم محسن حججی را برای کودکان نقل می‌کند. این کتاب با داشتن نقاشی های مختلف و زبانی روان کودکان را با این شخصیت بزرگ آشنا می کند تا به عنوان الگو و قهرمان از زندگی او درس های مختلف یاد بگیرند.

آقا محسن از مجموعه قهرمان من


شازده کوچولو

شازده کوچولو یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین داستان ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان است که تاکنون قالب های فیلم، انیمیشن، فیلمنامه و کتاب از آن اقتباس شده است. این داستان مشهور در سراسر جهان فروش بسیاری دارد. اگر قصد دارید که برای کودک ۱۱ ساله خود یک کتاب خوب هدیه دهید، کتاب شازده کوچولو به ترجمه و بازآفرینی آقای مصطفی رحماندوست گزینه بسیار خوبی است.

شازده کوچولو (قدیانی)


مجموعه کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

یکی از بهترین پیشنهادات بهترین کتاب برای 11 ساله ها، مجموعه ایلیا است. مجموعه کتاب ایلیا تولد یک قهرمان، به شیوه داستان دنباله دار در جلد های مختلف به چاپ رسیده است و در دسته کتاب های کمیک استریت می باشد. کیفیت نقاشی های بسیار بالای این کتاب باعث شده است که کودکان و نوجوانان بسیاری به این کتاب علاقه مند شوند. داستان های الیلیا پر از فراز و نشیب و درس های آموزنده است. این کتاب یکی از بهترین پیشنهادات ما برای کودکان ۱۱ سال است. متن های کوتاه، نقاشی های متنوع و خط داستانی بسیار هیجان انگیز این کتاب نمی گذارد که کودکان خسته شوند.

ایلیا تولد یک قهرمان


کتاب های کتابخانه کلاسیک

کتابخانه کلاسیک یک مجموعه متنوع و جذاب است که آثار کلاسیک جهان را برای کودکان بازآفرینی و خلاصه کرده است. آثار کلاسیک جهان آثاری است که عمری بیش از ۱۰۰ سال دارند. این کتاب ها به دلیل خلاقیت و کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فردشان ماندگار شدند و هنوز هم در سراسر جهان پرفروش هستند. این آثار طولانی و قدیمی، برای مخاطب کودک و نوجوان نیازمند بازآفرینی هستند. نشر مهتاب این کتاب ها را مخصوص کودکان و نوجوانان به چاپ رسانده است و برای کودکان ۱۱ ساله ای که علاقه مند به داستان های قدیمی هستند پیشنهاد بسیار خوبی است.

کتاب های کتابخانه کلاسیک


چه باید بکنی وقتی که وحشت زده و نگرانی

یکی از مهمترین آموزش هایی که باید به کودکان داده شود آشنایی با انواع هیجان ها و احساسات، و نحوه مدیریت کردن آن است. قطعاً کنترل ترس ها تاثیرات مثبت و عمیقی در موفقیت انسان ها و جنبه های دیگر زندگی او می‌گذرد. اگر کودک ۱۱ ساله شما ترس های مختلفی دارد این کتاب به او کمک می کند کند که بر ترس هایش غلبه کند و بتواند رفتار شایسته تری از خود نشان دهد. به طور کلی مجموعه چه باید بکنی به دلیل آموزش های مورد نیاز یکی از بهترین کتاب برای 11 ساله ها می باشد.

چه باید بکنی؟ وقتی که وحشت زده و نگرانی

در این مقاله به معرفی لیست بهترین کتاب برای 11 ساله ها پرداختیم و چند کتاب بینظیر برای این رده سنی معرفی کردیم، البته این مقاله در آینده به روز رسانی میشود و کتاب های دیگری نیز معرفی میشوند. اما شما نیز در بخش نظرات این صفحه به ما بگویید که چه کتابی برای فرزند 11 ساله خود تهیه کرده‌اید و از آن راضی بوده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =