معرفی کتاب برای گروه سنی الف (30 کتاب)

معرفی کتاب برای گروه سنی الف

گروه سنی الف، سال های اول کودکی و سال های پیش از دبستان است. در این دوره کودکان در حال کشف جهان و واقعیت های آن هستند و کتابخوانی تاثیر خوبی بر رشد شناختی کودک، افزایش دایره لغات و شناخت دنیای پیرامونشان می‌گذارد. در این دوره آموزش های غیر مستقیم بسیار مفید و موثر است بنابراین کتاب ها می توانند نقش کلیدی در آموزش و پرورش کودکان داشته باشند. در این جا ‌با معرفی کتاب برای گروه سنی الف به شما کمک می کنیم تا انتخاب کتاب برای کودکان، ساده تر شود. شما می توانید از سایت عمو کتابی برای خرید کتاب کودک در موضوعات مختلف و برای تمامی رده های سنی اقدام نمایید.

معرفی کتاب گروه سنی الف

تمامی کتاب های معرفی شده در زیر را مینوانید با کلیک بر روی عنوان آن بهتر و دقیق تر بررسی کنید و در صورت نیاز خرید بنمایید.

کودک باهوش من

کودک باهوش من عنوان یکی از مجموعه‌های پرطرفدار تقویت هوش خردسالان است. این مجموعه که عنوانی برای کتاب‌های تقویت هوش کودکان 2 تا 5 سال است توسط تشر کتاب پرنده منتشر می‌شود. هر بسته از این مجموعه شامل 6 کتابچه است که 5 جلد آن، کتاب کار کودک و یک جلد هم برای مطالعه والدین است. ریاضی مقدماتی، مهارت‌های گفتاری و نوشتاری و … از موضوعات این کتاب‌ها هستند.

کودک باهوش من


حواستو جمع کن

مجموعه حواستو جمع کن مجموعه 24 جلدی کتاب کار برای کودکان 3 تا 6 ساله است. این مجموعه از قدیمی‌ترین و مشهورترین کتاب‌های کار پیش از دبستان است. جلدهای 1 تا 12 این مجموعه برای 3و 4 ساله‌ها و جلدهای 13 تا 24 برای 5 و 6 ساله‌ها مناسب است.
این مجموعه 4 محور اصلی دارد:

  • کتاب کار برای تقویت مهارت‌های نوشتاری
  • کتاب کار تمرین ریاضی مقدماتی
  • کتاب کار تمرین خلاقیت
  • کتاب کار علوم

حواستو جمع کن


کتاب کار کومن

تقویت مهارت‌های دست‌ورزی کودکان به طور مستقیم بر احساس اعتمادبه‌نفس آنها اثر مطلوب دارد. کتاب‌های کار کومن از نشر خوب نردبان در همین زمینه برای خردسالان ۲ تا ۶ سال است. این مجموعه شامل انواع مهارت‌های دست‌ورزی شامل تاکردن، بریدن، چسباندن، رنگ‌‌آمیزی، کاردستی‌درست‌کردن و … است.


مجموعه ۴ جلدی دالی بازی

مجموعه دالی بازی با آموزش مفهوم پیدا و نهان کودکان را سرگرم می‌کند. این مجموعه شعر های خیلی ساده و کودکانه دارد و برای سنین زیر ۳ سال جذاب است. کودکان با مفاهیم مختلف آشنا می شوند و دایره لغت آنها بالا می رود. این مجموعه یک مجموعه تعاملی است که کودکان از طریق سرگرمی با مفاهیم مختلف آشنا می شوند و دنیای پیرامون خود را کشف می کنند. مجموعه دالی بازی جلد سخت است و برای کودکان زیر سه سال مناسب است.

مجموعه ۴ جلدی دالی بازی


کتاب چه جوری بخوریم

کتاب چه جوری بخوریم یک کتاب تعاملی و جذاب است که کودکان زیر ۳ سال را با حیوانات مختلف و نحوه خوردن آن ها آشنا می‌کند. در سالهای اول کودکی توجه به صداها و تقویت حس شنوایی اهمیت بسیاری دارد. کتاب چه جوری بخوریم کودک را برای شنیدن صداهای مختلف حساس می کند و در رشد شناختی او تاثیر می گذارد. این کتاب جلد سخت دارد و کودک با حرکت دادن اهرم های کتاب باعث موجب می شود که دهان حیوان داخل صفحه حرکت کند و خوردنی ها را بخورد. هر حیوان با صدای مخصوص خود خوردنی می خورد.

کتاب چه جوری بخوریم


 مجموعه کتاب های سلام نابغه (8جلد)
سلام نابغه یک مجموعه جذاب است که کودکان زیر ۶ سال را با مهارت های مهم اجتماعی و فردی آشنا می‌کند. زبان این کتاب ها بسیار لطیف و کودکانه است و کتاب ها حجم کمی دارند. در هر جلد از این کتاب ها یک موضوع مورد نیاز کودک با زبان لطیف و غیر مستقیم آموزش داده شده است. مهارت هایی مانند مسواک زدن، خواهش کردن، خوابیدن، تشکر کردن، ناهار خوردن، ببخشید گفتن، بازی کردن و عذرخواهی کردن.

شاعر توانمند این مجموعه خانم زهرا موسوی است که توانسته شعر های کودکانه و جذاب بسراید. این مجموعه پرطرفدار برای سنین گروه سنی الف بسیار مفید و موثر است. ریتم و آهنگ دل نشین شعر های روی ذهن کودک تاثیر می گذارد و یاد گیری او را عمق می بخشد. این مجموعه برای کودکانی که در حرف زدن مساله دارند نیز می تواند مفید باشد. این مجموعه یکی از گزینه های خوب معرفی کتاب برای گروه سنی الف می باشد. شما میتوانید از صفحه کتاب گروه سنی الف، تمامی کتاب های عمو کتابی برای این رده سنی را ببینید.


مجموعه ترانه های ما ما نی نی

مجموعه ترانه های مامانی نی یک مجموعه شاد و کودکانه مخصوص سنین پایین تر از سه سال است. این مجموعه با زبانی روان و شعرهایی شیرین کودکان را با مهارت های مورد نیاز شان آشنا می‌کند. این مجموعه ویژگی های کتاب گروه سنی الف را دارد. زبان این شعرها جذاب و کودکانه است و طراحی جلد آنها خلاقانه و تعاملی است. این مجموعه کودکان را با راه رفتن، حمام کردن، دستشویی رفتن و دیگر مهارت های مورد نیاز شان آشنا می کند.


کتاب شغل ها و ابزارها

کتاب شغل ها و ابزار ها از مجموعه کتاب‌های کشویی انتشارات شهر قلم است. این کتاب با نقاشی های ساده و رنگی، جلد سخت و متن کم مناسب سنین زیر ۳ سال می باشد. کودک با این کتاب یک مفهوم جدید کشف می‌کند. متن معمایی و طراحی خلاقانه این کتاب باعث می‌شود کودکان از خواندن آن بسیار لذت ببرند و در عین حال با شغل ها و ابزارهای مختلف آشنا شوند و دایره لغات شان بالا برود. کتاب های تعاملی یکی از بهترین گزینه های معرفی کتاب برای گروه سنی الف می باشد.

کتاب شغل ها و ابزار ها


کتاب میوه های خوشمزه

کتاب میوه های خوشمزه از مجموعه کتاب های کشویی نشر شهر قلم می باشد. در هر صفحه این کتاب یک معما با زبان شعر آمده است که کودک باید جواب معما را که یک میوه هست، پیدا کند. وقتی کودک صفحه کشویی کتاب را باز می‌کند یک نقاشی از جواب معما پیدا می کند. این مجموعه از مجموعه کتاب‌های تعاملی حساب می شود که کودکان به آن علاقه نشان می دهند. آن ها هم سرگرم می شوند هم نکات جدید را یاد میگیرند.

کتاب میوه های خوشمزه


کتاب حیوانات و صداها

کتاب حیوانات و صداها یکی از کتاب های کشویی نشر شهر قلم می باشد. در هر صفحه از این کتاب صدای حیوانات را با زبان شعر آورده است که کودک باید حدس بزند این صدا مربوط به کدام حیوان است. وقتی کودک صفحه کشویی کتاب را باز می‌کند، تصویر حیوان معلوم می‌شود و جواب معما را پیدا می‌کند. این کتاب تعاملی علاوه بر اینکه متن کم و روان دارد از نقاشی های شاد و رنگی و همچنین جلد سخت برخوردار است که برای سنین گروه سنی الف بسیار مناسب است.

کتاب حیوانات و صداها


کتاب پوشیدنی های ما

کتاب پوشیدنی های ما یکی از کتاب های مجموعه کشویی نشر شهر قلم می باشد. این کتاب در مورد پوشاک با کودکان صحبت می کند و آنها را با انواع پوشاک آشنا می‌کند. شعر های این کتاب به صورت معمایی طرح شده است وقتی کودک صفحات کشویی کتاب را می کشد جواب معما را پیدا می‌کند و درگیری کودک و لذت این تعامل با کتاب یادگیری اورا عمق می بخشد. کتابهای کشویی نشر شهر قلم یکی از کتاب های باکیفیت تعاملی برای گروه سنی الف می باشد.

کتاب پوشیدنی های ما


کتاب قوقولی قوقو خروس بود منتظر عروس بود

کتاب قوقولی قوقو خروس بود منتظر عروس از مجموعه صدای چی بود نشر افق است. این کتاب که سروده زهرا موسوی است کودکان را تشویق به دقت در صدای حیوانات می کند و آنها را با حیوانات مختلف آشنا می‌کند. شعرهای روان کودکانه و جذاب این کتاب در کنار نقاشی های زیبای حیوانات از نقاط قوت این کتاب به شمار می‌آید. یکی از آموزش های مهم برای کودکان سنین ابتدایی کودکی آشنایی آنها با صداهای مختلف و افزایش دقت و توجه آنان است. کتاب صدای چی بود با تمرکز و تقویت شنوایی کودکان اطلاعات جالب و قابل فهم در اختیار آن‌ها می گذارد.

قوقولی قوقو خروس بود، منتظر عروس بود


مجموعه هر چیزی رنگی داره

یکی از پیشنهادات ما برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف مجموعه هر چیزی رنگی داره می باشد. این مجموعه هفت جلدی است که در هر یک از جلد های آن یک رنگ را به کودکان آموزش می دهد. این مجموعه برای سنین ۲ تا ۵ سال مناسب است و در یادگیری کودکان اثر مطلوبی می گذارد.

شاعر این مجموعه خانم مریم اسلامی است. در این مجموعه کودکان علاوه بر اینکه با رنگ های مختلف آشنا می شوند تعدادی از حیوانات و میوه ها را یاد می گیرند و دایره لغات آنها افزایش می یابد.

مجموعه هر چیزی رنگی داره


مجموعه کتاب فسقلی ها ۴۵ جلدی

یک مجموعه قدیمی برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف مجموعه فسقلی هاست. مجموعه فسقلی ها شامل ۴۵ جلد کتاب از شخصیت های جذابی است که هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد دارند. این کتاب که برای گروه سنی الف و سالهای پیش از دبستان و هم چنین گروه سنی ب مناسب است، کودکان را با داستان های مختلف سرگرم می کند. مومو اخمو، دی دی دیر کن، شوشو شکمو و…. شخصیت های این مجموعه هستند.

ممکن است این مجموعه قدیمی را خود پدر مادرها وقتی که کودک بوده‌اند خوانده باشند و با شخصیت های آن ها خاطره داشته باشد. این مجموعه توسط نشر قدیانی شده است و ۴۵ جلد دارد.

فسقلی ها


مجموعه ترانه های انگلارسی

یک کتاب سرگرم کننده آموزشی جهت معرفی کتاب برای گروه سنی الف ترانه های انگلارسی است. این مجموعه که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است کمک می کند تا کودکان با کتاب و سرگرمی واژه های انگلیسی را بیاموزند. مجموعه ترانه های انگلارسی، زبان روان و ساده و شعر های جذاب و کودکانه دارد.

کودکان با تمرکز کردن روی شعر ها و حفظ کردن آنها می توانند دایره لغات خود را در زبان انگلیسی افزایش دهند و از طریق بازی و سرگرمی انگلیسی را بیاموزند. این کتاب یک جایگزین سالم برای یادگیری زبان کودکان می باشد.


کتاب دستشویی ناخدای کوچک

کتاب دستشویی ناخدای کوچک یک کتاب پسرانه برای کودکانی است که باید پوشک را کنار بگذارند و به دستشویی رفتن عادت کنند. این کتاب با متنی جذاب و رمزآلود و نقاشی پسرانه در تمی آبی، با کودکان همراه می شود. در این کتاب در تاجی وجود دارد که هر یک از کودکان وقتی موفق شدند به دستشویی بروند می تواننداستیکر های داخل کتاب را روی تاج خود بچسبانند. این کتاب برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف، برای پسرانی که میخواهند پوشک را کنار بگذارند مناسب است.

دستشویی ناخدای کوچک


کتاب دستشویی شاهزاده پریان

کتاب دستشویی شاهزاده پریان، یک کتاب دخترانه با تم صورتی است که توسط نشر صابرین به چاپ رسیده است. این کتاب برای گروه سنی الف که می خواهند پوشک را کنار بگذارند و مهارت دستشویی رفتن را کسب کنند توصیه می‌شود. در این کتاب تاجی برای کودک طراحی شده است و برچسب های این کتاب را وقتی کودکان به دستشویی می روند به عنوان هدیه روی تاج خود می چسبانند. داستان زیبا و نقاشی های صورتی متناسب با روحیه دختران طراحی شده است و آنها را سرگرم میکند. این کتاب یک پیشنهاد خوب برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف و دخترانی است که می‌خواهند پوشک را کنار بگذارند.

دستشویی شاهزاده پریان


کتاب تنبلی هم سخته

کتاب تنبلی هم سخته یکی از کتاب های انتشارات مهر سا است که برای کودکان بیشتر از سه سال مفید است. این کتاب به کودکان کمک می‌کند که احساس تنبلی را و موقعیت های احتمالی بروز آن را شناسایی کنند. هم چنین به رفتارهایی که موقع بی حوصلگی از آنها سر می‌زند آگاهی پیدا کنند.
کتاب تنبلی هم سخته می تواند گزینه خوبی برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف، برای کودکان بالای سه سال که بی حوصله هستند باشد.

کتاب تنبلی هم سخته


کتاب جوجه بغلی

جوجه بغلی یکی از کتاب داستان های انتشارات مهرسا است که برای کودکان بالاتر از سه سال مفید است. این کتاب ماجرای جوجه ای را روایت می‌کند که مانند جوجه های دیگر نیست. او نمی توانند مثل جوجه های دیگر پرواز کند. اما در داستان یاد می‌گیرد که استعداد های منحصر به فرد خودش را شناسایی کند و آنها را شکوفا کند. آموزش تفاوت های فردی و استعداد های منحصر به فرد به کودکان می تواند به آنها کمک کند رفتار درستی داشته باشند.

اینکه به کودکان بیاموزیم هیچ انسانی کامل نیست و هرکسی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد یک نکته عمیق و مهم و کاربردی است. کتاب جوجه بغلی می تواند به کودکان کمک کند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و استعدادهای خود را شکوفا کنند. کتاب‌جوجه بغلی برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف مناسب است.

کتاب جوجه بغلی


کتاب نقطه به نقطه وصل کن بعد شکل ها را رنگ کن

این مجموعه که برای سنین پیش از دبستان مناسب است از سطح آسان به سطح سخت طراحی شده است. کودکان با توجه به تمرین های این مجموعه و مهارت هایشان معما های جلد های این کتاب را حل می کنند. در این کتاب کودکان با مفهوم اعداد و ترتیب اعداد آشنا می شوند و با وصل کردن اعداد به هم نقاشی هایی که می کشند که باید آنها را رنگ کنند.

تقویت ماهیچه های دست و مهارت دست ورزی و آموزش مفاهیم پایه ریاضی یکی از اهداف مجموعه نقطه به نقطه وصل کن بعد شکل ها را رنگ کن می باشد. این مجموعه برای سنین پیش از دبستان، برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف بسیار مناسب است.


کتاب سودوکو برای کوچولوها

این کتاب که توسط نشر نردبان چاپ شده است برای سنین ۴ سال به بالای گروه سنی الف مناسب می باشد. در این کتاب سودوکو های بسیار ساده و رنگی در شکل های مختلف طراحی شده است تا کودکان با حل آنها علاوه بر بازی، مهارت های ذهنی خود را تقویت کنند.
در این کتاب استیکر های مختلف برای بازی کودکان و سودوکو های رنگی وجود دارد که موجب تقویت استدلال و منطق کودک، تشخیص تفاوت اشکال و مهارت دست ورزی آنها می شود.

سودوکو برای کوچولوها


کتاب می می نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک

این کتاب از مجموعه ی می می نی برای کودکان سنین الف که می خواند به مهد کودک بروند مفید است. در این کتاب کودکان با محیط مهدکودک آشنا می شوند و آمادگی ذهنی برای ورود به مهد کودک پیدا می کنند.

شعر های شاد و تصاویر زیبا از نقاط قوت این کتاب است. این مجموعه برای معرفی کتاب برای گروه سنی الف خوب است.

می می نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک


مجموعه کتاب های تپلی

مجموعه توپولی یکی از مجموعه های نشر نردبان است که برای سنین پیش دبستانی مفید است. هر جلد این مجموعه یکی از مهارت های فردی و اجتماعی کودکان آموزش داده می شود.

بستر اتفاقات در این مجموعه مدرسه و خانواده است. خانواده‌ها باید با توجه به نیاز کودکان هر یک از کتابهای تپلی را انتخاب کنند زیرا بعضی از جلد های آن موضوعات خاص دارد. مجموعه تپلی مناسب معرفی کتاب برای گروه سنی الف می باشد.

کتاب های تپلی


مجموعه قیچی و چسب و مداد

این مجموعه که برای کودکان پیش دبستانی بسیار مفید است مهارت دست ورزی و دقت آنها را از طریق چسباندن و برش زدن افزایش می دهد. ساختن کاردستی برای کودکان پیش از دبستان آمادگی ورود به دبستان را ایجاد می‌کند و ذهن آنها را فعال میکند. مجموعه قیچی و چسب و مداد یک مجموعه شاد و مهارت محور برای کودکان پیش از دبستان می‌باشد. برای معرفی‌کتاب گروه سنی الف با ما همراه باشید.

قیچی و چسب و مداد


مجموعه کتاب های گردو

مجموعه گردو مهرسا کتاب‌هایی هستند که با بازی های فکری، هوش کودکان را تقویت می کنند. این کتاب ها در سطوح مختلف طراحی شده اند که سطح ساده آن برای سنین گروه سنی الف مناسب است. در این کتاب ها بازی پیدا کردن اختلاف تصاویر، ماز، اشیای گم شده و…دارد که هم سرگرم کننده هستند و هم قدرت دقت و حل مسئله کودکان را تقویت می کند.

کتاب های گردو


کتاب پنیر داداش ماسته حرف می می نی راسته

این کتاب که از مجموعه می می نی است به آموزش مهارت های رفتاری کودکان می‌پردازد. در این کتاب می می نی یاد می‌گیرد که حتی در شرایطی که به نفعش نیست باید راستش را بگویند.

کودکان گروه سنی الف، گاهی به خاطر ترس هایشان دروغ می‌گویند. در این کتاب به کودکان آموزش می‌دهد که بر ترسشان غلبه کنند و همیشه راست بگویند. این کتاب از سروده های ناصر کشاورز است و جزو مجموعه‌های پر طرفداری است که فروش بالایی دارد.

پنیر داداش ماسته، حرف می می نی راسته


کتاب می می نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره

این کتاب از مجموعه می می نی به کودکان گروه سنی الف تعامل صحیح با دوستان و مهارت دوست یابی را آموزش می دهد. گروه سنی الف وقتی وارد مهد کودک می شوند و با بچه های دیگر دوست می شوند علاقه دارند اسباب بازی ها را برای خود بردارند. این کتاب از مجموعه می می نی به کودکان آموزش می دهد که هم بازی مهم تر از اسباب بازی است و بچه ها وقتی با هم بازی کنند بیشتر خوش می گذرانند.

می می نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره


کتاب گردش پردردسر

کتاب تصویری گردش پر دردسر توسط نشر جمال برای کودکان بالای سه سال طراحی شده است. این کتاب به صورت عمدی هیچ نوشته ای ندارد. کودکان باید نقاشی های این کتاب را ببینند و خودشان برای این نقاشی ها داستان بگویند. ماجرای این نقاشی‌ها ماجرای یک بچه خرگوش است که بدون پدرش به گردش می رود او در گردش دچار دردسرهای می‌شود و خطراتی از بیخ گوشش رد می شود.

کتاب گردش پر دردسر یک تمرین خیلی خوب برای پرورش قدرت مشاهده و خلاقیت کودکان می باشد. کتاب های تصویری از بهترین کتابهای گروه سنی الف است.

گردش پر دردسر


کتاب ترس فرفری از صدای بلند

کتاب ترس فرفری از صدای بلند برای کودکان ۳تا ۶ سال توسط انتشارات نردبان به چاپ رسیده است. کودکان گروه گروه سنی الف باید نسبت به حواس پنجگانه بالاخص به شنیدنی ها توجه ویژه کنند.

تقویت قدرت شنوایی تاثیر خوبی بر رشد شناختی کودکان می گذارد اما بعضی از کودکان ار صداهای بلند می ترسند. کتاب ترس فرفری از صدای بلند به کودکان کمک می‌کند که ترس خود را کنار بگذارند. این کتاب ماجرای یک بره کوچولو را روایت می کند که از صداهای بلند می ترسد. در انتهای کتاب توصیه هایی برای والدین آمده است تا به فرزندان خود که از صدای بلند می ترسند، کمک کنند.

ترس فرفری از صدای بلند


کتابهای چشم قلمبه

چشم قلمبه ها یک مجموعه جذاب و شاد برای کودکان ۲ تا ۵ سال است جلد سخت این کتاب و نقاشی های رنگی و بزرگش برای کودکان این سن بسیار مناسب است. این مجموعه ۹ جلد دارد و به صورت خلاقانه و خاص طراحی شده است. در آخرین صفحه این کتاب دو چشم قلمبه و عروسکی و متحرک وجود دارد. هر صفحه از این کتاب به گونه‌ای برش خورده است که دو چشم صفحه آخر برای تمام تصاویر کتاب دیده می شود.

موضوعات کتابهای چشم قلمبه وسایل نقلیه، پرندگان، میوه ها، حیوانات وحشی، حیوانات اهلی، حیوانات دریایی، مشاغل، سبزیجات و ورزشکاران است. متن این کتاب با شعرهای روان به موضوعات هر جلد می پردازد و دایره اطلاعات و واژگان کودک را بالا می‌برد. کتابهای چشم قلمبه یکی از کتاب های جذاب نشر آریانوین می باشد که برای کودکان سنین الف بسیار مناسب است. چشم قلمبه ها مناسب معرفی کتاب برای گروه سنی الف است. کتاب های آریا نوین جز بهترین کتابهای گروه سنی الف است.

چشم قلمبه


مجموعه بخون و حدس بزن

مجموعه بخون و حدس بزن یک مجموعه شاد و جذاب کودکانه از که توسط نشر آریانوین منتشر شده است. این مجموعه برای سنین ۳ تا ۶ سال بسیار مناسب است. هر یک از جلد های این مجموعه به موضوعی خاص می پردازد و با طرح معماهایی به زبان شعر دایره واژگان کودک را بالا میبرد. این مجموعه ۱۰ جلد دارد. حیوانات اهلی، حیوانات وحشی، حشرات، سبزیجات وسایل نقلیه میوه ها، پرندگان، لوازم خانه، لوازم شخصی و مشاغل موضوعات این مجموعه می باشد.

جلد سخت کتاب های بخون و حدس بزن برای گروه سنی الف بسیار مناسب می باشد. کتاب های آریا نوین جز بهترین کتاب های گروه سنی الف است.


کتاب سنجاب بازیگوش

کتاب سنجاب بازیگوش یک کتاب تصویری برای کودکان بالای سه سال است. این کتاب به صورت هوشیارانه و عمدی نوشته و متن ندارد تا کودکان با پرورش خلاقیت بتوانند خیال پردازی کنند و خودشان داستان این تصاویر را بگویند. این کتاب ها برای کودکانی که عادت به بازی های دیجیتال دارند طراحی شده است تا بتوانند یک سرگرمی جایگزین داشته باشند. گرچه که یک کتاب جذاب و عالی برای همه کودکان است.

کتابهای بی نوشته یکی از شیوه های جدید پرورش خلاقیت کودکان می باشد. این کتاب که توسط نشر جمال به چاپ رسیده است، با درونمایه دوستیابی نگاشته شده است‌. کتاب های تصویری یکی از گزینه های مناسب معرفی کتاب برای گروه سنی الف است.

سنجاب بازیگوش


تاتی کوچولو

مجموعه تاتی کوچولو یک مجموعه کتاب 10 جلدی است که مناسب کودکان نوپا (1 تا 3 سال) است. هر جلد از این مجموعه به یک موضوع اختصاص دارد:

  • شناخت حالات کودکان (خستگی، شادی، خواب‌آلودگی)
  • شناخت اعضای بدن
  • دستشویی رفتن
  • ورزش کردن و…

شعرهای این مجموعه سروده خانم شکوه قاسم نیا و آقای ناصر کشاورز دو تن از مشاهیر ادبیات کودک است. این مجموعه را واحد کودک و نوجوان نشر قدیانی (کتابهای بنفشه) منتشر کرده است.

تاتی کوچولو


سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم چند نمونه از بهترین کتاب های گروه سنی الف را به شما معرفی کنیم. کتاب یک ابزار خوب برای تربیت کودکان است. محتوای کتاب ها به راحتی قابل کنترل اند. بازی های کامپیوتری و انیمیشن ها می توانند ارزش هایی دور از ارزش های خانواده به کودکان آموزش دهند اما کتابخوانی نگرانی های والدین را برای آموزش و سرگرم کردن کودکان کم می کند.

بااین حال نیاز است که والدین انواع کتاب کودک را بشناسند. از سبک کاری نویسنده ها و ناشر ها با خبر شوند و با توجه به شخصیت و نیاز کودک خود بین کتاب های مختلف، کتاب مورد نیاز خود را پیدا کنند. ما در این مقاله با معرفی کتاب برای گروه سنی الف شما را با نمونه های خوب کتاب آشنا کردیم تا زمینه انتخاب برای شما آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =